نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ایجاد دبیرخانه دائمی برای ثبت سوابق شوراها/ تامین امکانات هیات‌های نظارت بر عهده مجلس است

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خلا عدم وجود دبیرخانه دائمی برای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها احساس می‌شود.

به گزارش خبرشهر به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص طرح ایجاد دبیرخانه دائمی برای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است تا در جریان اصلاح قانون انتخابات شوراها جایگاهی را برای دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت به وجود آوریم.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلا عدم وجود دبیرخانه دائمی برای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها احساس می‌شود، بیان کرد: آسیب‌هایی را از عدم وجود دبیرخانه متحمل شده‌ایم که تلاش ما برای رفع این آسیب‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه شوراها بعد از انتخاب، باید در جایی تحت نظارت باشند، ادامه داد: کنترل عملکرد شوراها لازم است تا سوابق این افراد ثبت و ضبط شود که به همین دلیل ایجاد چنین دبیرخانه‌ای لازم می‌باشد.

محمودی شاه‌نشین در خصوص اینکه آیا تامین امکانات لازم برای هیئات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌ها بر عهده وزارت کشور است، یا خیر؟، متذکر شد: تامین امکانات نظارت بر عهده وزارت کشور نیست، بلکه برعهده مجلس شورای اسلامی می‌باشد که بخشی از آن پرداخت شده و بخش دیگر نیز به زودی پرداخت می‌شود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود بودجه کافی برای ایجاد امکانات هیئات عالی نظارت را وزارت کشور دریافت کرده است، گفت: اعتبارات هیات نظارت جدای از موضوعات اجرائی می‌باشد، همانگونه که اعتبارات شورای نگهبان جدا است./

خروج از نسخه موبایل