نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

با تبلیغات زود هنگام انتخاباتی برخورد می شود

فرماندار قدس گفت : در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات زودهنگام یا بد اخلاقی سیاسی در هر حوزه ای برخورد و مسلما در سوابق کاندیدا ثبت و در رد صلاحیت موثر است.

به گزارش خبرشهر به نقل از فارس، فرماندار قدس در گفت و گو با خبرنگار از برخورد جدی با تبلیغات زود هنگام کاندیدا های شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد و گفت: هرگونه تبلیغ در فضای مجازی و دیگر حوزه ها توسط کاندیداها در زمانی غیر از زمان مقرر تبلیغات تخلف محسوب شده و در رد صلاحیت کاندیدا ها موثر خواهد بود.

سید مهدی محمدی با اشاره به پایان جلسات هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان قدس افزود: همزمان با ثبت نام کاندیداها کار بررسی استعلام از مراجع چهارگانه انجام و تا پایان روز ۲۳ فروردین ماه سال جاری صلاحیت ۲۰۹ نفر از متقاصیان ثبت نامی در شوراهای اسلامی شهر و روستا بررسی شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۰۹ نفر ثبت نامی در شوراهای اسلامی ۱۴۰ نفر در بخش شهری و ۶۶ نفر در بخش روستایی اعلام امادگی کردند و ۳ نفر نیز انصراف دادند.

فرماندار شهرستان قدس با بیان این مطلب که دوم اردیبهشت ماه نتایج نهایی بررسی صلاحیت ها اعلام خواهد شد;تصریح کرد: پس از بررسی صلاحیت کاندیداها توسط هیات اجرایی، نتایج آن به هیات نظارت بر انتخابات شهرستان قدس ارجاع و نظر نهایی اعلام می شود.

محمدی افزود: احتمال ریزش کاندیداها وجود دارد و در صورت رد صلاحیت در هیات نظارت استان تهران در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری توسط کاندیدا های رد صلاحیت شده قابل پیگیری است.

این مسوول با اشاره به اینکه در رد یا تایید کاندیداها جز مستندات موجود عامل دیگری تاثیرگزار نیست;خاطرنشان کرد: آخرین زمان تایید کاندیداها پس از اعتراض های احتمالی ۱۷ اردیبهشت ماه خواهد بود که لیست نهایی روز بعد به صورت رسمی اعلام و تبلیغات نیز به مدت یک هفته تا ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات آزاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات زودهنگام یا بد اخلاقی سیاسی در هر حوزه ای برخورد و مسلما در سوابق کاندیدا ثبت و در رد صلاحیت موثر است.

انتخابات تمام الکترونیک در شهرستان قدس موضوعی بود که فرماندار به آن اشاره ای کرد و گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت کشور شهرهایی با اعضای نه نفره و هفت نفره می توانند انتخابات را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنند که شهرستان قدس نیز با این شرایط آمادگی لازم را دارد.

خروج از نسخه موبایل