نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جلسات هیئت اجرائی باید با حضور هیئت نظارت متناظر آن تشکیل شود/ هیئت نظارت در موارد اختلاف، حرف آخر را می‌زند

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: در صورتی که بین هیئت‌های اجرائی و نظارتی اختلافی بوجود آید، حرف آخر را هیئت نظارت می‌زند.

به گزارش خبرشهر به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص وضعیت برگزاری انتخابات شوراها و اقدامات هیئت مرکزی، اظهار داشت: همایش دبیران، کارشناسان حقوقی و بازرسان را برگزار کردیم که آموزش های لازم و تغییرات قوانین و حساسیت‌های موجود به افراد ارئه و همچنین به سوالات مطروحه پاسخ داده شد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هیئت‌های اجرائی شهرستان‌ها و بخش‌ها صلایحت کاندیداها بررسی شده و استعلام های لازم از مراجع چهارگانه ارائه شده است، بیان کرد: جلسات هیئت‌های اجرائی با حضور اعضای هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش ها برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیئت‌های اجرائی بخش با حضور هیئت‌های نظارت بخش جلسات را برگزار می‌کنند و جلسات هیئت اجرائی شهرستان‌ها نیز با حضور هئیت نظارت شهرستان‌ها برگزار می‌شود و صلاحیت کاندیداها در این جلسات بررسی می شود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه طبق قانون هر جلسه‌ای که هیئت اجرائی تشکیل شود، موظف هستند که هیئت نظارت متناظر با آن نیز دعوت شود؛ متذکر شد: یعنی اگر هیئت اجرائی شهرستان تشکیل شود، هیئت نظارت شهرستان نیز باید در آن جلسه حضور داشته باشد.

وی افزود: در صورتی که بین هیئت‌های اجرائی و نظارتی اختلافی بوجود آید، حرف آخر را هیئت نظارت می‌زند، اگر در شهرستان‌ها روی روند انتخابات اختلافی وجود داشته باشد به غیر از روند بررسی صلاحیت افراد، هیئت نظارت استان موظف است که وارد شود و موضوع را حل و فصل کند./

 

خروج از نسخه موبایل