نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

با عنوان انتخابات و عملکرد چهارساله دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد، خطیبی فرماندار شهرستان ملارد در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح آخرین اخبار و فعالیت‌ها این شهرستان درباره برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و عملکرد چهار ساله دولت تدبیر و امید پرداخت.

خطیبی فرماندار شهرستان ملارد در این نشست ضمن تبریک آغاز سال ۹۶ که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مزین شده است به سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» اظهار داشت، باید با برنامه‌ریزی بر روی نقاط کلیدی و بررسی مطالبات مردم، امنیت، تولید- اشتغال و آسایش مردم  را در سال جدید در شهرستان فراهم نماییم. فرماندار ملارد اظهار داشت: خبرنگاران با توجه  رسالت خبری که دارند موظفند عملکردها را در راستای توسعه و پیشرفت کشور بدون کم و کاستی در اختیار مردم قراردهند.  خطیبی افزود: رعایت  عدالت و انصاف در اشاعه خبر مد نظر خبرنگاران قرارگیرد. فرماندار ملارد گفت:  شورای اختصاصی برای بحث رسیدگی به بحران آب تشکیل شد که این شورا اقدامات مناسبی برای کنترل بحران آب در روستاهای این شهرستان انجام داده است. وی افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز که آسیب های جدی به زیر ساخت ها       می زد و اتلاف سرمایه ای را به همراه داشت با همت مسئولان این شهرستان کنترل شده است.   وی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید علیرغم معضلات و مشکلات عدیده ای که کشور با آنها مواجه بود در مدت سه ساله ی مأموریت اجرایی خود بسیار موفق عمل کرده است. خطیبی گفت: با حمایت های دولت تدبیر و امید ما در شهرستان ملارد نیز شاهد تحرکات جدی در اجرای طرح های زیربنایی  و زیر ساختی بودیم،  به نحوی که اگر اعتبارات پروژه های تمام شده و  در دست اجرای عمرانی در بخش های مختلف شهرستان ملارد را محاسبه کنیم بالغ چندین میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی ” ملی و استانی ” خواهد بود و با بهره برداری از چند  پروژه نیمه تمام باقی مانده بتوانیم بخشی از  مطالبات مردم انشالله تأمین شود .
فرماندار ملارد گفت ،دولت تدبیر و امید در بخش اقتصاد مقاومتی بسیار قوی عمل کرده است، که  بیش از ۷۲ پروژه  در بحث اقتصاد مقاومتی در ملارد تشکیل پرونده شده است که می توان در بخش بهداشت و درمان ، آب و فاضلاب شهری و روستایی ، امور آب ،  مسکن مِهر ، ورزش و جوانان ، میراث فرهنگی و گردشگری ، گازرسانی ، راه و حمل و نقل و پایانه ، آموزش و پرورش و… به آن اشاره کرد . وی در ادامه با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: دولت مصمم است انتخاباتی پرشور،سالم و بدون حاشیه برگزار نماید. نماینده دولت در شهرستان ملارد گفت: دولت به دنبال  این است تا شبهات را برطرف نموده و سرمایه های اجتماعی احیا شود.
فرماندار ملارد در خصوص آمار ثبت نام کنندگان شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: ۵۰۴نفر برای شرکت در پنجمین  دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان ملارد داوطلب شده اند که از این تعداد ۱۵۶  نفر در شهر ملارد ، ۴۳  نفر برای شهر صفادشت ، ۱۲۵ نفر درروستاهای بخش مرکزی و ۱۷۹ نفر در روستاهای بخش صفادشت داوطلب شده اند. خطیبی تصریح کرد:برگزار کنندگان  انتخابات در ملارد، باید بدور از هرگونه حب و بغض و دخالت دادن تفکرات سیاسی، بر اساس مر قانون به تکالیف خود عمل کنند.
در ادامه این نشست هر کدام از خبرنگاران حاضر به طرح سئوالات خود پرداختند و فرماندار ملارد هم توضیحات لازم در این باره را ارائه نمود .
شاهقلیان معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد گزارشی از اقدامات صورت گرفته بر اساس جدول زمانبندی ارائه و در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی اظهارداشت: ماهم از این وضعیت در رنج هستیم و امیدواریم از طریق مراجع ذی صلاح کنترل و برخوردلازم با متخلفین صورت گیرد. وی در ادامه از برگزاری  انتخابات به صورت الکترونیکی در شهرملارد خبرداد .
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص  راه اندازی پارک علم و فناوری در این شهرستان اظهار داشت :  اولین پارک علم و فناوری در حوزه  سلامت در کشور در این شهرستان راه اندازی خواهد شد که مجوز احداث آن در ۵۰ هکتار از اراضی ملی در ملارد گرفته شده است که زمینه ساز استفاده از شرکت های دانش بنیان و فناوری های جدید است .
همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این نشست از جذب ۵۰ درصدی اعتبارات استان برای شهرستان ملارد خبر داد و گفت: جذب توسعه گلخانه ها با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال را در شهرستان داشتیم که رتبه اول را در سطح استان کسب کرده ایم.
در ادامه سلطانی معاون فرماندار با اشاره به افزایش جذب اعتبارات اظهار داشت: توانستیم در سال ۹۵  بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای دهیاری ها و ۲۵ میلیارد تومان برای شهرداری ها  جذب نمایم که این نشان دهنده نگاه محرومیت زدائی دولت را داشته است .
فرهمند مدیر آب و فاضلاب روستائی نیز در این نشست گفت: در سالجاری  ۱۲ میلیارد تومان برای تامین و توزیع آب شرب برای روستاهای ملارد تخصیص و هزینه شده است. وی افزود: بزرگترین مجتمع آبرسانی با ۵ حلقه چاه آب شرب ۳۵ روستا را تامین می کند.
گفتنی است در این نشست معاونین فرماندار، بخشداران و جمعی از روسای ادارات حضور داشتند. در ادامه این نشست  ازخبرنگارن حاضر تجلیل  گردید.

 

خروج از نسخه موبایل