نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۸ مسجد در شهرقدس میزبان معتکفان است/ با هرگونه طرح مباحث انتخاباتی در مراسم اعتکاف برخورد می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس با اشاره به اینکه بیش از ۸ مسجد برای برگزاری اعتکاف در شهرستان قدس اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: طرح هرگونه مباحث انتخاباتی چه له و چه بر علیه فرد و یا افرادی نباید در این مراسم معنوی صورت بگیرد.

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ایرج محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام اعتکاف و سالروز میلاد امیر المومنین علی(ع)، با توجه به جلساتی که پیش از فرا رسیدن این مهّم برگزار شده بود، زمان‌بندی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم معنوی در شهرقدس انجام شد.

وی افزود: براساس داشته‌هایی که از قبل در مورد مهمان شدن بیش از هزار معتکف در مساجد داشتیم و همچنین توانمندی‌های مساجدی که قابلیت خدمات‌دهی مناسب و مطلوب به معتکفان را دارند، بیش از ۸ مسجد جانمایی و تعیین شد که این مساجد آمادگی خود را برای پذیرایی از میهمانان خداوند اعلام داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس ادامه داد: با توجه به پراکندگی و وسعت شهرستان، این مساجد در نقاط مختلفی جانمایی شد‌ه‌اند تا عموم افراد بتوانند به سهولت برای نام‌نویسی و حضور در این مراسم معنوی حضور داشته باشند و امیدواریم نفراتی که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، بیش از گذشته باشند.

محرابی ادامه داد: تلاش مجموعه برگزارکننده در کنار مساجدی که اعلام آمادگی کرده‌اند بر این اساس بوده که زیرساخت‌های مورد نیاز از لحاظ فرهنگی، آموزشی و خدماتی به خوبی برای معتکفان فراهم شود که به همین خاطر برنامه‌هایی مانند حلقه‌های معرفتی، قرآن در زلال اعتکاف، حضور مبلغین و مبلغات با همراهی حوزه علمیه باقر العلوم(ع)خواهران شهرستان قدس در تمام مساجد برگزارکننده اعتکاف صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که در ایامی قرار داریم که به نوعی انتخاباتی است، طبق هماهنگی‌هایی که در جلسات صورت گرفته، طرح هرگونه مباحث انتخاباتی چه له و چه بر علیه فرد و یا افرادی نباید در این مراسم معنوی صورت بگیرد و تمام تلاشمان را برای این امر به کار می‌گیریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدس خاطرنشان کرد: مسجد امام رضا(ع)، مسجد صاحب‌الزمان(عج) کاووسیه، مسجد ولیعصر(عج) در منطقه گودرزی جنوبی شهرقدس، مسجد صاحب‌الزمان در خیابان صاحب‌الزمان(عج)شهرقدس و مسجد قمربنی هاشم در خیابان سجاد از جمله مساجدی هستند که برای برگزاری  این مراسم معنوی در شهرقدس اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

خروج از نسخه موبایل