نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خطبه های نماز جمعه 18 فروردین 1396

به گزارش خبرشهر، نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی؛امام جمعه محترم شهرستان شهریار وبا سخنرانی قبل از خطبه های حجت الاسلام والمسلمین جلیل زاده:ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریارو همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان برگزار گردید .

حجت الاسلام و المسلمین سالمی; امام جمعه محترم شهرستان شهریار، ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به مناسبت های پیش روی در هفته آینده گفت: در این ایام شهادت متفکر بسیجی شهید سید مرتضی آوینی که در سال ۷۲ به شهادت رسید و همچنین شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی را پیش روی داریم که امیدواریم این عزیزان با اهل بیت(ع) محشور شوند.
امام جمعه شهریار گفت: ما در تکبیرهایمان «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» می گوییم اما متاسفانه اکنون انگلیس در کشور ما جاسوس خانه تاسیس کرده و بر همین مبنا است که از وزیر در خانه امضاء می گیرند، باید این موضوعات را به دقت رصد کرد چرا که تمامی آن ها فعالیت های دشمن است.
حجت الاسلام سالمی ادامه داد: تمایل برقراری ارتباط با انگلیس از سوی دولت حتی داد مراجع تقلید را هم بلند کرده که چرا دولت کنونی موضع شفاف و قاطع علیه انگلیس اتخاذ نمی کند؟از چه می ترسند؟ اخیرا آیت الله نوری همدانی نیز به صراحت بیان کرد که دولت باید هرچه سریع تر موضوع خود را در قبال انگلیس را روشن کند.
سالمی ادامه داد: رابطه با امریکا و انگلیس یعنی نفوذ، دشمنی و خوار و خفیف کردن ملت ایران. رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید دارند که اگر محتاج بیگانگان شویم دینمان از دست می رود و باید ذلت را تحمل کرده و دم نزنیم. آن ها دیدند ما در زمنیه موشکی و فناوری هسته ای پیشرفت کردیم و دیگر سلطه ای بر ما ندارند به همین دلیل تلاش خود را برای به زیر سلطه بردن مجدد ایران آغاز کردند.
وی افزود: مذاکرات هسته ای برای ما برکاتی داشته است، یکی از این برکات این بوده که ملت ما دشمنی آمریکا با ایران را بهتر درک کرد چرا که امریکا بعد از این مذاکرات به وفور تحریم های علیه ایران را چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی خود اضافه کرده است. دومین برکت این مذاکرات کم نشدن دشمنی آن ها با ما است، افرادی که دلبستگی فراوانی به امریکا و انگلیس دارند این موضوع را باید درک کنند که چقدر از میزان دشمنی آن ها کاسته شد؟
امام جمعه شهریار گفت: سومین برکت مذاکرات هسته ای خوب شناخته شدن آمریکا برای مردم ما بود، مذاکرات هسته ای باعث شد که مقام معظم رهبری برای مردم چراغ اقتصاد مقاومتی را روشن کرده و لزوم شکل گیری اقتصاد پایدار و مقاوم را گوشزد کنند. اما متاسفانه رهبر انقلاب چندین سال است که در رابطه با اقتصاد مقاومتی مطالبی را می فرمایند اما متاسفانه خود مسئولین اذعان داشتند که کار چندانی در این رابطه نکردند به همین دلیل رهبر امسال را هم به همین نام نامگذاری کردند. باید این نکته را عرض کنم که متاسفانه برخی از مسئولین کشور ما اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند بلکه اعتقاد به امریکای مقاومتی دارند.
وی در پایان گفت: امریکا همواره برخورد دوگانه ای با ما داشته است، از یک سو اذعان دارد که جهان باید عاری از بمب و سلاح هسته ای باشد اما از سوی دیگر به کشور کوچک اسرائیل با ۵ میلیون نفر جمعیت در زمینه ساخت سلاح هسته ای کمک های فراوانی می کند به طوری که این کشور اکنون بیش از ۲۰۰ بمب هسته ای در اختیار دارد.



























خروج از نسخه موبایل