نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پذیرایی 40 مسجد شهریار از معتکفین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهریارگفت: با هماهنگی های انجام شده توسط ستاد برگزاری مراسم اعتکاف در سطح شهرستان شهریار، ۴۰ مسجد برای استقبال و پذیرایی از بانوان و آقایان جهت برگزرای مراسم سه روزه معنوی اعتکاف آماده شده است.

به گزارش خبرشهر به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین صدق علی جلیل زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار به فواید و آثار اعتکاف در رفتار و اخلاق فردی اشاره کرد و اظهار داشت: اعتکاف یکی از عالی‌ ترین بسترهای تقویت روح، عبودیت و بندگی، ارتباط با خدا و تهذیب نفس است که به برکت این عمل شایسته می‌توان توشه‌ای معنوی از اجتماع نورانی موحدان را به دست آورد و آثار آن را در رفتار و اخلاق فرد به خوبی می توان مشاهده نمود.

وی با بیان این که در هر مسجد ۱۱ برنامه فرهنگی – معنوی اجرا می شود، افزود:  بحث اقامه سه وعده نماز، مشاوره های دینی، حلقه های معرفت، گفتمانهای دینی، بحث زلال قرآن، استفاده از اساتید قرآنی برای تلاوت و ارزیابی قرآن از معتکفین، رفع شبهات قرآنی وسایر برنامه های مرتبط با این موضوع در برنامه های این مراسم هستند.

وی ادامه داد: بحث پذیرایی شام و سحری توسط کارگروه پشتیبانی مساجد، برگزاری مسابقه از محتوای خطبه همام و سوره حجرات که یکی از سوره های اخلاقی قرآن کریم است و ارائه جوائز پیش بینی شده توسط استان نسبت به این موضوع، مباحث اخلاقی و معرفتی توسط سخنران های اعزام شده، برنامه های جذاب یاران نماز از طریق ستاد اقامه نماز، محفل انس با قرآن کریم، کنترل اعمال معتکفین توسط مجریان، بحث بسته های فرهنگی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه نوشته های مکتوب فرهنگی در قالب پوستر، روزنامه ، بروشور و برگ نوشته در قالب آداب، احکام و فضیلت های این ایام، مراسم افتتاحیه و اختتامیه بخش دیگری از برنامه های این عزیزان خواهد بود.

وی یاد آور شد: آشنایی با مسائل فرهنگی و قرآنی و حضور ائمه جمعه و مسئولان فرهنگی برای بازرسی ویژه، نظارت و آسیب شناسی و همچنین تمامی دستگاه های خدمات رسان و دولتی هر کدام با توجه به وظایف خود در ارائه خدمات، برقراری امنیت و… نقش خود را با توجه به هماهنگی های صورت گرفته ایفا خواهند نمود.

جلیل زاده استفاده از گوشی های همراه مجهز به دوربین را دراین مراسم ممنوع اعلام نمود و گفت: استفاده از گوشی های دوربین دار در مراسم اعتکاف ممنوع می باشد و دراین مراسم قصد داریم کانال های تلگرامی و سایت هایی که برای استفاده از خدمات معنوی و احکام مناسب است را برای افراد معرفی نماییم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: مراسم  اعتکاف محفل معنوی است برای استفاده و بهره مندی افراد از برنامه های این ایام و کارگروه پشتیبانی مساجد اجازه نخواهند داد در این مراسم کاندیدایی با موضوعات مختلف برای تبلیغ خود استفاده نماید.

گفتنی است مراسم اعتکاف از ۲۲ تا ۲۴فروردین ماه در مساجد برگزار خواهد شد که افراد برای ثبت نام می توانند به محل مساجد در نظر گرفته شده مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

 

خروج از نسخه موبایل