نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تولید کتاب های تلفیقی در سه سال اول ابتدایی به صورت آزمایشی

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تولید کتابهای تلفیقی در سه سال اول ابتدایی به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: قصد داریم به عنوان مثال پنج کتاب را در دو کتاب به صورت کتب تلفیقی داشته باشیم، البته باید در کلاس درس ایستگاه‌های مهارت آموزی دایر کنیم و از حالت حفظ محوری دروس خارج شویم

به گزارش خبرشهر به نقل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجهالاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در نخستین نشست عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهارکرد: در سال تحصیلی جدید برای مدارس خارجی که در ایران حضور دارند تولید کتاب خواهیم داشت که این کتاب‌ها زبان و ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی است.

وی افزود: امسال به جز کتاب زبان انگلیسی، کتاب زبان آلمانی، فرانسه و ایتالیایی را نیز تولید محتوا خواهیم کرد و تنوع در تولید محتوای زبان‌های خارجه را شروع کرده‌ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به انتشار اسناد لانه جاسوسی و آمریکا شناسی که از فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است، گفت: چهار رویکرد را برای انتشار اسناد لانه جاسوسی و آمریکاشناسی و نقش آنان در نظام آموزشی در نظر گرفته‌ایم که در این خصوص ۴ کار شروع شده است؛ نخست آن‌که کتاب‌شناسی توصیفی صورت گیرد، دوم بخش‌هایی که در کتاب درسی می‌تواند مورد استناد قرار گیرد، استفاده شود و بخشی از اسناد لانه جاسوسی متناسب با دانش‌آموزان تولید شود.

محمدیان تصریح کرد: آموزش دفاعی را با رویکرد جدید برای سال تحصیلی آینده خواهیم داشت و این موضوع را جدی می‌گیریم. برخی می‌گویند حجم کتاب‌ها زیاد است و برخی نیز بیان می‌کنند حجم کتاب‌ها در برابر کتاب‌های دیگر کشورها کم است. عده‌ای آموزش معلمان را مشکل و برخی میزان ساعت درسی را مطلوب نمی‌دانند.

وی در خصوص انتقاداتی که نسبت به حجم زیاد کتب درسی وجود دارد عنوان کرد: یک پروژه تحقیقاتی علمی را به پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش تحویل داده‌ایم تا درباره این انتقادات پژوهش علمی انجام گیرد.

محمدیان به تولید کتاب‌های تلفیقی اشاره کرد و افزود: تعدد کتاب‌های درسی در نظام آموزش و پرورش زیاد است بنابراین می‌خواهیم به صورت آزمایشی دروس دوره‌های ابتدایی را با یکدیگر تلفیق کنیم. به عبارتی پنج کتاب برای نمونه ریاضی و علوم در یک کتاب جایگذاری شود. علاوه بر این باید ایستگاه مهارت آموزی را نیز داشته باشیم.

 

خروج از نسخه موبایل