نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اساس کار هیأت های نظارت در بررسی صلاحیت داوطلبان شکلی است نه استصوابی

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به نگرانی های موجود برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر، گفت: اساس کار هیأت های نظارت در بررسی صلاحیت داوطلبان شکلی است و نه استصوابی و تلاش میکنیم نگرانی به حداقل برسد.

به گزارش خبرشهر به نقل از فارس، مستقر در فرمانداری تهران، محمد محمودی شاه نشین رئیس هیات  مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران و بازدید از فرآیند ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در قالب هیأت های نظارت در کشور برنامه ریزی شده اند.

وی پیرامون مشکلات موجود در روند ثبت نام گفت: بعضی داوطلبان که اصل مدرک دانشجویی آنان در اختیار دانشگاه است و نتوانسته اند گواهی از آن ارائه دهند، تدابیری اتخاذ شده تا این مشکل نیز رفع شود.

شاه نشین ادامه داد: درخصوص عدم سوء پیشینه هم تدابیری اتخاذ شده تا داوطلبان بواسطه اینکه این امر زمان بر هست، برای ثبت نام دچار مشکل شوند. فرمی است که مورد توافق قرار گرفته تا در مهلت ۱۵ روزه داوطلبان برای ارائه سوءپیشینه  اقدام کنند تا فرصت ثبت نام از آنان گرفته نشود.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان از همان روز ثبت نام ها بصورت شکلی آغاز می شود و پس از آن موضوع استعلامات ۴ گانه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در بین نزدیک به ۱۳۶ هزار عضو شوراها در یکسال کمتر از ۱۰ نفر سلب عضویت شده اند که بسیار ناچیز است. قانون بحث نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده مجلس گذاشته است.

شاه نشین خاطرنشان کرد: خیلی از دوستان نگران هستند از این باب که بین ۲۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر نامزد می شوند و در فرصت محدود یکماهه باید صلاحیت آنان بررسی شود. این نگرانی وجود دارد که این حجم از جمعیت باید در فرصت کوتاهی بررسی شوند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ادامه داد: اساس کار هیأت های نظارت در بررسی صلاحیت داوطلبان شکلی است و نه استصوابی از این باب که اقدامات بر اساس مر قانون باشد. سعی می کنیم نگرانی های این امر را به حداقل برسانیم.

وی پیرامون برگزاری انتخابات شوراها بصورت الکترونیکی نیز گفت: بخش اول احراز هویت رای دهندگان در کل کشور بصورت الکترونیکی و آنلاین است اما اخذ رای آفلاین است و آن هم فقط در انتخابات شوراها و در ۱۰ هزار شعبه است. معروف ترین شهرهایی که انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می شود در شهرهای تهران از جمله پردیس و اندیشه خواهد بود.

lpl,

خروج از نسخه موبایل