نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اخبار کوتاه انتظامی 22 اسفند ماه 1395

سردار محسن خانچرلی: مهمترین ابزار اجرای ماموریت در نیروی انتظامی کنترل و نظارت است

فرمانده انتظامی استان یکی از مهترین ابزار اجرای ماموریت در نیروی انتظامی را کنترل و نظارت دانست.

به گزراش خبرشهر، سردار محسن خانچرلی در جلسه جمع بندی نظارت تخصصی پایان سال در شهرستان رباط کریم ،یکی از مهترین ابزار اجرای ماموریت در نیروی انتظامی را کنترل و نظارت دانست و افزود: نظارت تخصصی از ابزارهای مهم بررسی روند رسیدن به اهداف پیش بینی شده در حوزه انجام ماموریت های انتظامی است.

وی افزود: راهبرد پلیس امروز دیگر ارتقائی و افزایشی نیست، بلکه کیفیت سازی است و باید نسبت به امورات و ماموریت های محوله نگاه دقیق و عمیق داشته و امورات و عوامل را هدایت کنیم.

این مقام ارشد انتظامی  از همه یگانها و کارکنان خواست تا با استفاده بهینه از امکانات و مقدورات سازمانی به  ارائه خدمات مطلوب به شهروندان پرداخته و با پیروی از قوانین و مقررات و رعایت اخلاق حسنه و برخورد مناسب با هموطنان و شهروندان، نسبت به انجام وظایف سازمانی اهتمام ویژه داشته باشند.

سردار خانچرلی هدف از نظارت تخصصی را اصلاح عملکرد رده نظارت شونده دانست و بیان داشت: ناظران در بازدیدها می بایست علاوه بر حضور دیداری و شنیداری، ‌ضمن تسلط کامل بر وظایف سازمانی رده مربوطه، ایرادات موجود در آن رده را شناسایی و با تجزیه و تحلیل جامع و پرداخت ریشه ای به مسائل آن رده بهترین راهکار ها را ارائه کنند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران نظارت تخصصی را موجب رشد و تعالی فردی و در پی آن موجب تعالی سازمانی دانست و تصریح کرد: نظارت تخصصی توسط رده های متناظر در استان با هدف شناسایی محاسن ،مشکلات و نواقص مطابق دستورالعمل ها مورد بررسی قرار گرفته و برگزاری جلسه جمع بندی نظارت تخصصی ،تصمیم گیری در جهت احصاء معایب و موانع جهت بهبود عملکرد رده ها در امورات محوله است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نیروهای نظامی و انتظامی در ایران اسلامی نیروهایی ولایی هستند که در پشتیبانی نظام اسلامی و حمایت از ولایت فقیه انجام وظیفه می کنند بیان داشت: کارکنان باید با احساس مسئولیت و با تلاشی مضاعف ماموریت های محوله را به انجام رسانده و ضمن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جلب رضایتمندی آنان، توفیق رضایت خداوند را نیز کسب نمایند .

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در خاتمه سخنان خود به نظارت و کنترل مدیران و فرماندهان بر عملکرد زیر مجموعه اشاره کرد و گفت : مدیران الگوی زیر مجموعه هستند و هرگونه عملکرد آنها می تواند سرمشقی برای مجموعه همکاران آن رده باشد .

 


سربازان، زینت و سرمایه های گرانقدر این نظام مقدس هستند 

فرمانده انتظامی استان گفت : سربازان زینت و سرمایه های گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرشهر، سردار «محسن خانچرلی» در جلسه ای با نمایندگان سربازان وظیفه فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، با اشاره به اینکه سربازان زینت کشور و سرمایه های گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند بیان داشت: سرباز در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه و مفهومی مقدس و ارزشی بوده و مظهر اقتدار، ایثار، شجاعت و وطن دوستی است.

وی افزود: سربازی در اسلام فرصتی ارزشمند برای خدمت به ارزش هاست و دوران سربازی فرصت مغتنمی است که جوانان ضمن اینکه با فرهنگ های متنوع کشور آشنا می شوند، می توانند با خودسازی، تزکیه نفس و بصیرت، ‌دانش علمی، دینی و مذهبی خود را ارتقاء دهند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: دوران سربازی، زمان بسیار مناسبی برای خودسازی‌ و به ظهور رساندن توانایی‌ها و قابلیت‌ها‌ی دوران جوانی است تا در عرصه های مختلف به پویایی و رشد برسند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان بیان داشت: سربازی در کشور ما دارای چنان ارزش و جایگاهی است که کلیه کارکنان نیروهای مسلح با هر درجه و جایگاهی خود را سرباز حضرت ولی عصر(عج) و فرماندهی کل قوا دانسته و به این لقب خود نیز افتخار می کنند.

گفتنی است در پایان سردار خانچرلی ضمن شنیدن مشکلات سربازان وظیفه دستورات لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کرد.

 


بستن خیابان و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از خطوط قرمز پلیس است 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به خطوط قرمز پلیس در چهارشنبه آخرسال گفت: بستن خیابان و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از خطوط قرمز پلیس است.

به گزارش خبرشهر، سردار محسن خانچرلی  در گفت و گو با خبرنگار، درباره تمهیدات پلیس برای چهارشنبه آخرسال‏، گفت: پلیس به مقوله چهارشنبه آخرسال به عنوان مقوله ای اجتماعی توجه می کند و رویکرد پلیس به چهارشنبه آخرسال رویکردی محله محور بوده و اطلاع رسانی و آگاهسازی معاونت اجتماعی و کلانتریها می تواند نقش بسزائی در کاهش حوادث این روز داشته باشد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به برگزاری جلسات تعاملی با شهرداریها،اورژانس،سپاه،بسیج،آتش نشانی و سایر ادارات گفت: اجازه نخواهیم داد افراد هنجارشکن به بهانه چهارشنبه آخرسال خیابانها را ببندند،میادین و خیابان های اصلی شاهراه عبور و مرورند و پلیس ، این عرصه ها را تحت کنترل خود قرار خواهد داد.

سردار خانچرلی اظهارداشت: همه ساله در چهارشنبه آخرسال شاهد تلفات جانی و مالی برای برخی از شهروندان هستیم که امسال برای کاهش این تلفات، اقدامات فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شده و توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی و ارسال پیامک آموزشی از این قبیل است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به شناسائی نقاط آلوده در مورد چهارشنبه آخرسال تصریح کرد: با استقرار پلیس در این نقاط و اشراف اطلاعاتی بر آن، سعی بر کنترل حوادث این روز خواهیم داشت و پلیس مخالف شادی مردم نیست بلکه تاکید دارد خطوط قرمز در مورد امنیت و آسایش شهروندان بایستی رعایت شود.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با تاکید بر کنترل صنوف و محورهای مواصلاتی استان و انبارهای تولید مواد اولیه آتش زا توسط پلیس افزود:به منظور پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخرسال، والدین و خانواده ها حرکات و رفتار فرزندان خود را کنترل کنند.

رئیس پلیس غرب استان تهران با هشدار به افراد هنجارشکن در روز چهارشنبه آخرسال گفت: پلیس به حکم قانون و خواست مردم با کسانی که بخواهند با رفتارهای پرخطر خود برای شهروندان ایجاد مزاحمت نمایند حتما برخورد می کند و خودروهائی که در این روز برای شهروندان باعث ایجاد مزاحمت کنند تا بعد از تعطیلات نوروز توقیف شده و افرادی که تخلف کنند برابر قانون و با هماهنگی مقام قضایی با آنها برخورد شده و تا بعد از تعطیلات نوروز در بازداشت بسر خواهند برد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در ادامه با اشاره به تدابیر پیشگیرانه و انتظامی پلیس در خصوص چهارشنبه آخرسال گفت:پلیس غرب استان تهران با مخلان نظم و امنیت عمومی ،افراد سودجو و فرصت طلب که باعث اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش شهروندان می شوند برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس پلیس غرب استان تهران، کوچه محور بودن را یکی از ویژگی های چهارشنبه آخرسال امسال برشمرد و افزود: انتظار داریم در این روز همانند سال های گذشته، بزرگترها در کنار جوانان قرار گرفته و چهارشنبه آخر سال را مدیریت کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نزدیکی ایام پایانی سال و تمهیدات ویژه پلیس و افزایش گشت های خودروی و موتوری و همچنین ایجاد ایستگاه پلیس در محورهای ورودی و خروجی شهرستان های غرب استان تهران ،خاطر نشان کرد: بستن خیابان ، میادین و ایجاد مزاحمت برای شهروندان را از خطوط قرمز پلیس  است و پلیس با افرادی که با عدم رعایت قانون از این خطوط عبور کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

 


کشف بیش از ۱۹ هزار عدد مواد محترقه توسط پلیس شهرستان قدس

سرهنگ شاهپور فلاحی در خبرنگار گفت: ماموران کلانتری ۱۱ با اجرای طرح های ارتقا امنیت اجتماعی، موفق به شناسایی محل دپوی مواد محترقه در شهرستان قدس شدند.

وی افزود: پس از شناسایی محل و با هماهنگی قضائی ماموران به آنجا اعزام و در بازرسی از انبار دپو ۱۹هزار عدد انواع مواد محترقه به ارزش چهل میلیون ریال کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در بازجوئی های تخصصی پلیس جرم خود را قبول داشته که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.



کشف بیش از پنج هزار عدد انواع قرص های غیر مجاز توسط پلیس شهرستان قدس 

فرمانده انتظامی شهرستان قدس از کشف بیش از پنج هزار عدد انواع قرص های غیر مجاز خبر داد.

به گزارش خبرشهر، سرهنگ شاهپور فلاحی در گفت و گو با خبرنگار، گفت: مأموران پلیس آگاهی به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر تولید و عرضه داروهای غیرمجاز در یک عطاری، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با تکمیل تحقیقات و اخذ مجوز قضائی محل مذکور که یک عطاری بود مورد بازرسی قرار گرفت که بیش از پنج هزار عدد انواع داروهای غیر مجاز کشف و یک نفر نیز در این رابطه بازداشت و پلیس آگاهی انتقال داده شد .

فلاحی افزود: فرد بازداشت شده بصورت غیر قانونی نسبت به تولید داروهای سلامت محور نیز اقدام نموده و مواد اولیه ساخت این داروها از محل کار ایشان کشف و ضبط شده است که ارزش ریالی اقلام مکشوفه صد میلیون ریال بر آورد می گردد.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس در پایان بیان داشت : متهم در بازجویی های تخصصی پلیس جرم خود را قبول داشته که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.



فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از کشف ۴۵۰ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته خبر داد. 

به گزارش خبرشهر، سرهنگ برزو همتی در گفت و گو با خبرنگار ، گفت: در پی دریافت اطلاعاتی در خصوص فروش مرغ تاریخ گذشته در شهرستان ملارد، ماموران کلانتری طلائیه به محل اعزام شده و پس از بازرسی کامل محل مورد نظر موفق به کشف ۴۵۰ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته شدند.

وی افزود: در طی این عملیات یک نفر متهم دستگیر و جهت بررسی بیشتر به کلانتری منتقل شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجوئی های تخصصی پلیس جرم خود را قبول داشته که پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد در پایان از شهروندان خواست جهت جلوگیری از پخش هر نوع کالای تاریخ گذشته و غیر استاندارد هرگونه خبر در خصوص خرید و فروش این گونه مواد را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.



کشف بیش از ۹ هزار مواد محترقه توسط پلیس شهرستان اسلامشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از کشف بیش از ۹ هزار عدد انواع مواد محترقه خبر داد.

به گزارش خبرشهر، سرهنگ ابراهیم حسن آبادی در گفت و گو با خبرنگار، گفت: در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جلوگیری از فروش و توزیع مواد محترقه غیر مجاز، فروشگاه‌ها و مراکز خرید مشکوک به فروش مواد محترقه به صورت مستمر تحت بازدید و کنترل محسوس و نامحسوس ماموران قرار دارد .

وی افزود: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر فروش مواد محترقه، موضوع در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام اقدامات تخصصی، ماموران موفق به شناسایی چند واحد صنفی که اقدام به فروش مواد محترقه می کردند، شدند.

سرهنگ حسن آبادی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضائی به محل اعزام و در بازدید از واحدهای صنفی بیش از ۹ هزار انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف کردند.

وی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی نوجوانان نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه از والدین خواست: در ایام پایانی سال بر رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از اماکن توزیع مواد محترقه مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.



خروج از نسخه موبایل