نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خطبه های نماز جمعه 20 اسفند1395

به گزارش خبرشهر، نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی؛ امام جمعه محترم شهرستان شهریار وبا سخنرانی قبل از خطبه های جناب آقای دکتر باقریان:ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار و همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان برگزار گردید .

خلاصه خطبه های حضرت حجت الاسلام و المسلمین سالمی :امام جمعه محترم شهرستان شهریار

ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره سفرهای راهیان نور در کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند راهیان نور یک فناوری است  و هر کس قصد انجام کاری بزرگ داشته باشد، باید فن آن را بلد باشد. مبتکر و آغازکننده اردوی راهیان نور شخص رهبر معظم انقلاب بودند که بعد از سفر مشهد در ایام عید به مناطق جنوبی کشور سفر کردند و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند، این حرکت رهبر انقلاب تبدیل به یک سنت شده که اکنون برادران سپاه این اردوها را به نحو احسن به سرانجام می رسانند.

حجت الاسلام سالمی ادامه داد: انتظار می رود در موضوع اردوی راهیان نور تمامی مسئولین دست در دست هم بگذارند چرا که سود این کار به خود مملکت بر می گردد و همه این بازدیدها از مناطق درگیر جنگ در زمان دفاع مقدس یک گنج است. شما نگاهی به وقایع دوران دفاع مقدس بیندازید، این دوران ۸ ساله یک سرمایه برای کشور و مصداق دانشگاه ایثار مقاومت است.

سالمی افزود: انسان وقتی  به آن مناطق سفر می کند از همه تعلقات دنیایی زده می شود چرا که همواره به این موضوع فکر می کند که ویژگی ها چنین افرادی چه بوده که دل از همه زیبایی های دنیوی کنده و به شوق شهادت عازم این مناطق شدند؟ این جا برای پول دعوا داریم اما آن جا برای آنکه چه کسی زودتر روی مین برود و شهید شود دعوا داشتند.

بنده انتظار دارم مسئولین بزرگوار توجه بیشتری به اردوی راهیان نور کنند، بنده وقتی با دوستان سپاه پاسداران صحبت می‌کنم، آن ها از اهمیت ندادن به این موضوع گله مند هستند. اردوی راهیان نور باید با برنامه های مفید فرهنگی همراه باشد و کسانی که از این سفر باز می گردنند باید سفیران ایثار و شهادت باشند.

امام جمعه شهریار درباره برگزاری طولانی مدت برخی یادواره های شهدا بیان کرد:  گاهی در برخی محله ها و مساجد شهریار یادواره های شهدایی برگزار می شود که مدت زمان آن ها بسیار طولانی است، این طولانی شدن زمان یادواره ها در بلند مدت باعث دلسردی مردم از اصل یادواره شهدا خواهد شد همچنین دعوت کردن از مادحین و سخنرانان متعدد نیز مزید بر علت می شود.جلسات یادواره شهدا باید پربار و مفید برگزار شده و خروجی آن یک خروجی کاربردی باشد.

وی گفت: کلمه «مسئول» به معنای سوال شده است یعنی مردم باید در امور متعدد از من مسئول سوال کنند، مسئول یعنی مردم از او درخواست دارند و این درخواست ها نباید نادیده گرفته شود. البته باید گفت تمام مسائل کشور را نمی شود در چند روز حل و فصل کرد چرا که ابعاد آن گسترده است اما باید همواره با صبر و حوصله پاسخگوی مردم عزیز بود. مسئولین باید به گلایه های مردم اهمیت داده و  انتقاد را حق مردم بدانند ولی آن چه حق مردم و مسئولین نیست فحش و ناسزا است، در کشور ما آزادی بیان وجود داشته و دارد اما آزادی ناسزا وجود ندارد. آزادی بیان آن است انتقاد کنید و برای انتقاد خود دلیل و برهان داشته باشید  اما این که شما در مراسمی دعوت شده و در آن مراسم حرف های ناسزا به مسئولین کشور بزنید، آزادی بیان نیست. اگر در جایی از شهر سخنرانی پشت تریبون قرار بگیرد و شروع به ناسزا گویی به مسئولان کشور کند ، بنده خودم با این فرد برخورد می کنم.





















خروج از نسخه موبایل