نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توسعه فضای سبز شهری از وظایف اصلی شهرداری/ پارک باغ شهرک امیریه کم نظیر خواهد بود

شهردار شهریار گفت: توسعه فضای سبز شهری از جمله وظایف اصلی مدیریت شهری محسوب می گردد که شهرداری شهریار نیز در راستای توجه به محیط زیست، آلودگی هوا و همچنین ایجاد فضای سالم اهتمام ویژه ای برای کاشت درخت و توسعه فضاهای شهری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرشهر، مسعود رهنما در آئین درختکاری که به همت سازمان پارکها و فضای سبز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان برگزار شده بود به اهمیت کاشت درخت و حفاظت از آن اشاره کرد و در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: موضوع درخت و درختکاری ریشه در آداب و سنن ما دارد و در آیات و احادیث توجه خاصی به این موضوع شده است که بر این اساس سازمان پارکها و فضای سبز در چند سال گذشته توجهی ویژه به این موضوع داشته و اقدامات موثری در راستای کاشت درخت و توسعه فضای سبز داشته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه فضای سبز شهریار به رتبه ۱۰ رسیده و فاصله اندکی با استاندار کشوری دارد و امیدواریم که با تلاش های بیشتر این رقم را به حد مطلوبی افزایش دهیم.
شهردار شهریار تصریح کرد: احداث ۱۲ پارک محله ای و منطقه ای بزرگ و ایجاد ۳ جاده سلامت از افتخارات شهرداری است که تاثیر قابل ملاحظه ای در سرانه های فضای سبز ایجاد نموده است.
وی از مراحل پایانی پارک باغ شهر امیریه که پروژه ای کم نظیر است خبر داد و گفت: اولین باغ پارک استان تهران با وسعت ۷ هکتار در شهر امیریه شهریار و با پیشرفت قابل ملاحظه ای در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در آینده ای نزدیک و با بهره برداری از این پروژه شهروندان شهر امیریه و مناطق شهریار از فضای مناسب و مطلوب این پارک باغ استفاده نمایند.
در ادامه این مراسم علی مهدور عضو شورای اسلامی شهریار نیز در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شهریار از گذشته به درخت، باغ و فضاهای سبز شناخته شده و به ریه غرب استان تهران معروف است و باید تلاش کنیم که این ویژگی نه تنها تداوم داشته بلکه توسعه فضاهای سبز جدید را نیز در برنامه ریزی های خود داشته باشیم.
شهردار شهریار ادامه داد: با افزایش مناطق آپارتمان نشینی نیاز به فضاهای سبز بیشتر احساس می شود و شورای اسلامی شهر و شهرداری شهریار برای این موضوع برنامه های خوبی را در دست دارد و در این زمینه تلاش شده است که با کاشت و توزیع نهال در بین شهرندان، فرهنگ توسعه و حفظ درخت را برای سلامت شهر نهادینه نماییم.
شایان ذکر است که به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۷۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در بین شهروندان توزیع و در نقاط مختلف شهر کاشته شده است و همچنین احمد افتخاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز از مکانیزه و قطره ای شدن تمامی درختان سطح شهر خبر داد.

خروج از نسخه موبایل