نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهرستان ملارد میزبان همایش توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد ، همایش توسعه مشارکت های مردمی ، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با سخنرانی چاووشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران و با حضور شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران ،خطیبی فرماندار شهرستان ملارد ، ناجی فرماندار شهرستان شهریار و جمعی از مسئولان شهرستانی ، فعالان حوزه های اجتماعی و فرهنگی و اعضای سازمان های مردم نهاد شهرستان ملارد در سالن شهید طحانی این شهرستان برگزار شد .

خطیبی فرماندار شهرستان ملارد در این همایش ضمن عرض خیرمقدم و تقدیر از تلاش های صورت گرفته  برای اختصاص اعتبار جهت مرکز درمانی اخوان در سخنانی گفت نگاه ویژه ای برای افزایش ظرفیت این مرکز باید در نظر گرفته شود تا اقداماتی چون درمان ، مهارت آموزی و اشتغال زائی برای مددجویان توسعه یابد . وی با اشاره به صنعتی شدن مصرف مواد مخدر و سهولت دسترسی به انها از همه گروههای اجتماعی و آحاد مردم برای پیشگیری ، مبارزه و درمان مبتلایان به این بلای خانمان سوز تاکید کرد . بر اساس این گزارش این همایش در محورهای روش های آموزش و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد ، فعال سازی گروه های مرجع و کنشگران اجتماعی ، مدل های تسهیلگری اجتماعی ، شاخص های توسعه سازمان های مردم نهاد و مبانی شبکه سازی برگزار گردید . سید شهاب الدین چاووشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت عمومی جامعه گفت: حفظ و صیانت از امنیت و سلامت عمومی جامعه باید به عنوان یک دغدغه مورد توجه همه افراد جامعه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نباید نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشیم افزود: باید بر صیانت از امنیت و سلامت عمومی جامعه و معتقدات دینی مردم حساس باشیم و این مهم را به عنوان یک موضوع و دغدغه اصلی پیگیری کنیم.وی اظهار کرد: دغدغه اصلی و مهم همه افراد باید حفظ آرامش عمومی جامعه باشد و حفظ سلامت جامعه باعث موجودیت و هویت فرهنگی و اعتقادی مردم می شود.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه اعتیاد در کمین همه افراد جامعه است تصریح کرد: پیشگیری از اعتیاد باید یک دغدغه همگانی باشد . چاوشی با بیان اینکه قربانیان مواد مخدر در کشور فرزندان ما هستند یادآور شد: همه ما در برابر این افراد مسئول هستیم و باید برای نجات افرادی که اعتیاد در کمین آنها نشسته، تلاش کنیم. وی با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر در دنیا با شبکه های مافیایی درصدد منفعت طلبی هستند گفت: این افراد بشریت برایشان معنا ندارد و به جز منافع خودشان به چیز دیگری نمی اندیشند و هر چقدر معتاد بیشتر شود منافع مالی این شبکه های توزیع کننده مواد مخدر بیشتر می شود. معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: ایران اسلامی در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد ۴ هزار شهید و ۱۲هزار نفر مجروح تقدیم کرده است.
چاوشی ادامه داد: گسترش آسیب های اجتماعی دموکراسی را در معرض تهدید قرار می دهد و باید در راه مبارزه با مواد مخدر جدی ورود پیدا کنیم.

خروج از نسخه موبایل