نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشریح ایرادات شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون انتخابات شوراها/ استفساریه قانون انتخابات مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به تشریح موضوعات مطرح شده بین مجلس و شورای نگهبان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص ایراد شورای نگهبان نسبت به استفساریه قانون انتخابات، اظهار داشت: پس از اینکه بازهم شورای نگهبان نسبت به این مصوبه مجلس شورای اسلامی ایراد گرفت، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای نگهبان ایرادات خود را به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کند و نمایندگان نیز یکبار بر مصوبه خود اصرار کرده‌اند، مجلس این مصوبه خود را به مجمع ارسال می‌کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر شورای نگهبان ایراد شکلی گرفته باشد، قطعا مجلس شورای اسلامی این ایراد بر طرف می‌شود، ولی در صورتی که ایراد شورای نگهبان به صورت ماهوی باشد، مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مورد نظر می‌دهد.

محمودی شاه‌نشین در خصوص ایرادات شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون انتخابات شوراها، متذکر شد: شورای نگهبان نسبت به موضوع ارجاع شکایت فقط حوزه‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و بررسی شکایات مربوط به حوزه های زیر ۲۰۰ هزار نفر در هیئات استانی را نوعی تبعیض دانسته و به این موضوع ایراد گرفته است.

وی افزود: ایراد دیگر شورای نگهبان شکلی می‌باشد که در کمیسیون مطرح شده است، موضوع استیضاح نیز از جمله ایراداتی است که شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون انتخابات شوراها وارد دانسته است.

خروج از نسخه موبایل