نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی دهشاد پایین شهریار

تخلیه نخاله های ساختمانی در ورودی دهشاد پایین شهریار به معضلی برای مسؤولان و مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر، بحث رهاسازی نخاله‌های ساختمانی و زباله در حومه شهرها به‌خصوص شهرهای استان تهران به‌عنوان معضل بزرگی پدیدار گشته و علاوه بر آسیب رساندن به سیمای شهر باعث آلودگی بصری و افزایش مشکلات تنفسی، رشد حشرات موذی، ایجاد ناامنی، جولانگاهی برای حیوانات ولگرد می‌شود که در این زمینه نهادهای مختلف می‌توانند با هماهنگی و محوریت مدیریت شهری اقدام به ساماندهی، نظارت وعدم ظهور چنین عاملی شوند.

بارها در شهرستان شهریار نیز معضل رهاسازی نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها در حومه شهرها  گزارش و اطلاع‌رسانی شده و مسؤولانی که توانمند بودند پی گیر شده و جمع‌آوری وساماندهی نخاله‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند و این بار موضوع تخلیه نخاله‌های ساختمانی که بیشتر از سمت مناطق پایتخت در ورودی شهریار” اتوبان تهران ساوه به سمت دهشاد پایین” تخلیه‌شده و مشاهده می‌گردد.

این امر اعتراض‌های شدید دهیاری، مسؤولان و ساکنان این مناطق را به همراه آورد است و در کنار این موضوع تخلیه زباله در ورودی شهر سیمایی ناشایست برای افرادی که از این محل تردد می‌کنند را ترسیم نموده است.

برای پی گیری این موضوع سراغ  مسؤولان محلی و مردم ساکن در این منطقه رفتیم که از نزدیک شاهد این معضل هستند.

مسعود امیدوار یکی از اهالی ساکن در روستای دهشاد پائین با تائید این موضوع اظهار کرد: متأسفانه روستای دهشاد پایین در این زمینه مورد بی‌مهری مسؤولان واقع‌شده و هم‌اکنون معضل زباله‌های سرگردان در این منطقه باعث آزار و مشکلات پیرامون آن را برای ساکنان این محل به وجود آورده است.

شهرداری باغستان و اداره راه و شهرسازی شهریار توجه کنند

دهیار دهشاد پایین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار تصریح کرد: روستای دهشاد پایین یکی از ورودی‌های شهرستان شهریار است  که متأسفانه مدتی است افراد متخلف و فرصت‌طلب به دلیل نبود تابلو و گشت‌های نظارتی، از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند و از شهرهای هم‌جوار  به‌ویژه مناطق تهران نخاله‌های خود را در این منطقه تخلیه می‌کنند.

بابک مجیدی ادامه داد: این منطقه خارج از محدوده روستا هست و دهیاری و شورای اسلامی در قبال این عمل وظیفه، اعتبار و امکاناتی ندارد؛ هرچند با همکاری شورای اسلامی چند نوبت جمع‌آوری نخاله‌ها را در دستور کار خود داشته‌ایم و این اقدام مسکنی بیش نیست و برای درمان قطعی نیازمند توجه شهرداری باغستان و اداره راه و شهرسازی شهریار هست.

وی بیان کرد: برخی مواقع افراد متخلف نخاله‌های خود را وسط جاده تخلیه می‌کنند که همین موضوع باعث ترافیک و تصادف در ورودی اتوبان تهران- ساوه می‌شود.

نخاله‌های ساختمانی دهشاد پایین سیمای شهریار را مخدوش می‌کند

رئیس شورای دهشاد پایین دراین‌باره خاطرنشان کرد: نخاله‌های ساختمانی این منطقه در حقیقت سیمای شهرستان شهریار را در ذهن افرادی که از این منطقه گذر می‌کنند را مخدوش می‌کند، چراکه شهریار به باغ و زمینه‌ای کشاورزی معروف بوده است.

جعفر حسن‌زاده اضافه کرد:  مشکلاتی از قبیل ناامنی در این منطقه، معضلات زیست‌محیطی، آلودگی، ایجاد گرد غبار، بسته شدن جاده اصلی و بسیاری دیگر پیرامون این معضل است و همچنین شهرداری می‌تواند با تعریض جاده سبب افزایش دید منطقه شود که افراد متخلف جرات تخلیه نخاله  در این منطقه را نخواهند داشت.

وی گفت: شهرداری باغستان مسؤول جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی این منطقه است و با توجه به پی گیری‌های صورت گرفته از طریق شهرداری باغستان و راهداری شهریار هنوز هیچ اقدامی برای جمع‌آوری این نخاله‌ها در برنامه‌های آن‌ها نبوده است.

حسن‌زاده افزود: امیدواریم با نزدیک شدن به ایام نوروز مسؤولان مربوطه اقدامات لازم برای جمع‌آوری نخاله‌های این منطقه را در دستور کار خود قرار دهند تا مسافران و شهروندانی که از استان و شهرهای اطراف از این محل تردد دارند؛ با چهره ناشایست این محل روبرو نباشند و معضلات پیرامون آن نیز مرتفع گردد.







گزارش: حجت اصغری

خروج از نسخه موبایل