نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اخبار کوتاه انتظامی غرب استان تهران 4 اسفند ماه 1395

سربازان سهم بسزایی در برقراری و حفظ امنیت جامعه دارند

معاون هماهنگ کننده استان در نهمین جشنواره سرباز در غرب استان تهران با بیان اینکه نیروی انتظامی به وجود سربازان افتخار می کند، گفت: سربازان سهم بسزایی در برقراری و حفظ امنیت دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سرهنگ “داود عبدالمالکی” در نهمین جشنواره سرباز با اشاره به حضور سربازان در رده های مختلف نیروی انتظامی گفت: امروز، شاهد حضور سربازان در تمامی مجموعه های ناجا که مسئولیت مهم و بزرگ ایجاد نظم و امنیت در کشور را عهده دار هستند، می باشیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی غرب استان تهران افزود: مقایسه بین دوران خدمت سربازی در قبل و بعد از انقلاب نشان می دهد که جایگاه و شأن سرباز بسیار بالا رفته و البته هنوز برای رسیدن به شرایط ایده آل دوران خدمت سربازی باید تلاش کنیم.

وی در خصوص مقام و منزلت سرباز و جایگاه آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطالبی را بیان داشت و گفت: امروز سرباز زینت کشور جمهوری اسلامی ایران است و روز به روز شخصیت و هویت سرباز در نظام جمهوری اسلامی ، معنای واقعی اش را پیدا می کند در دوران قبل از انقلاب اسلامی،جایگاه سربازان در سطح پایینی قرار داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی ،سرباز به عنوان یک نیروی مردمی و زحمتکش و تلاشگر محسوب می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به نقش سربازان در تامین امنیت کشور گفت: سربازان در کنار همکاران انتظامی نقش مهمی در برقراری امنیت دارند و گاها این عزیزان در ماموریت های نیروی انتظامی به درجه رفیع شهادت نیز نائل می گردند.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به حضور و نقش آفرینی سربازان در اکثر مأموریتهای پلیس اظهارداشت:بی شک سربازان وظیفه در کنار کارکنان انتظامی نقش موثر و بسزایی را در ماموریت های پلیسی متحمل می شوند،بنابراین اعتقاد راسخ دارم که سربازان از یک جایگاه و منزلت قابل احترامی برخوردار هستند و خدمت به مردم و نظام اسلامی از توفیقات سربازان نیروی انتظامی است.

معاون هماهنگ کننده غرب استان تهران تصریح کرد:نیروی انتظامی به وجود کارکنان وظیفه که در کنار سایر کارکنان ناجا با تلاش شبانه روزی امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان می آورند می بالد و شایسته است که سربازان قدر فرصتهایی که در این دوران به دست می آورند را بدانند و به دنبال توانمند سازی و تعالی رفتار خود باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، خون شهدای انقلاب اسلامی، ضامن حفظ نظام اسلامی هستند، بیان داشت: تقویت روحیه خدمتی سربازان و تجلیل از زحمات آنها، از اهداف اصلی برگزاری جشنواره سرباز جوان بود.
گفتنی است در پایان این مراسم از سربازان نمونه و ساعی با اهدا لوح و جوایز تقدیر بعمل آمد.



کشف گوشی‌های قاچاق ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی توسط پلیس شهرستان ملارد

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از کشف یک هزار و ۳۴۰ دستگاه گوشی قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سرهنگ “برزو همتی” در گفت و گو با خبرنگار  گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در شهرستان ملارد، به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شده و به راننده دستور ایست دادند .

وی افزود: ماموران در بازرسی از قسمت بار خودرو یک هزار و ۳۴۰ دستگاه گوشی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند که در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده، قدم های مفید و موثر جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم .



دستگیری سارقان حرفه ای محتویات خودرو با ۳۱ فقره سرقت توسط پلیس شهرستان شهریار

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار از دستگیری سارقان حرفه ای محتویات خودرو با ۳۱ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سرهنگ “فریدون مکرمی اصل” در گفت و گو با خبرنگار  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در شهرستان شهریار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی دو سارق سابقه دار در شهرستان شهریار شدند و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دو متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ مکرمی اصل تصریح کرد: متهمان دستگیر شده، در بازجویی های تخصصی پلیس به ۳۱ فقره سرقت محتویات خودرو در شهرستان شهریار اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.



توقیف خودروی پژو پرشیا با بیش از ۲۹ میلیون ریال خلافی توسط پلیس شهرستان بهارستان

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان از توقیف خودروی پرشیا با بیش از ۲۹ میلیون ریال خلافی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سرهنگ “واحد نورمحمدی” در گفت و گو با خبرنگار، گفت:ماموران پلیس راهور شهرستان بهارستان در راستای اجرای طرح برخورد با خودروهای متخلف یک دستگاه خودرو پرشیا را به علت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام صورت گرفته مشخص شد، خودرو دارای ۲۹میلیون و ۶۰۰ هزار ریال خلافی پرداخت نشده است که برابر ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات راهور توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ نورمحمدی در پایان با اشاره به اینکه اکثر تخلفات ثبت شده برای این خودرو سرعت غیر مجاز و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی بوده خاطر نشان کرد: سرعت غیر مطمئنه و غیر مجاز در رانندگی منشاء بسیاری از تصادفات رانندگی است و هدف پلیس از اعمال قانون این است تا رانندگان با توجه بیشتر به قوانین و مقررات سهم داشته باشند.



عامل تهدید شهروند شهریاری، توسط پلیس فتا دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی به جرم تهدید و توهین به شهروندی در شهرستان شهریار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سرهنگ “اصغر باقریان” در گفت و گو با خبرنگار گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا غرب استان تهران مدعی شد فردی ناشناس از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به ارسال پیام های متعدد تهدید و توهین آمیز برای او کرده و آسایش وی و خانواده اش را مختل کرده است.

“باقریان” ادامه داد: با توجه به دادخواهی شاکی و پس از تایید صحت اظهارات وی توسط کارشناسان پلیس فتا، بلافاصله اقدامات اولیه برای شناسایی متهم آغاز شد.

این مقام انتظامی گفت: با انجام اقدامات تخصصی در مدت کوتاهی هویت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران تصریح کرد: متهم در بازجویی های تخصصی پلیس زمانی که با اسناد پلیس روبه رو شد، ناگزیر به جرم خود اعتراف کرد، که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی گردید.



خروج از نسخه موبایل