نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رشد اقتصادی، علمی و فرهنگی در گِرو وجود امنیت در شهرقدس است

فرمانده انتظامی شهرستان قدس گفت: رشد اقتصادی، علمی و فرهنگی و بسیاری دیگر از محورهای توسعه با وجود امنیت محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر، شاهپور فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: امروز مفهوم امنیت نسبت به گذشته با تغییراتی روبه‌رو شده است؛ چراکه در گذشته امنیت بیشتر در مرز جغرافیایی کشورها بود که البته هم‌اکنون نیز وجود دارد؛ اما تغییر اصلی بیشتر در جوانب مختلف امنیت است که به جهت بسیاری از پیشرفت‌ها حاصل شده است.

وی بیان کرد: امروز ما به امنیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و دیگر مؤلفه‌های آرامش در حوزه امنیت نیاز داریم و در این میان لازم است هر کدام از ما به‌عنوان فردی که در حوزه امنیت تأثیرگذار است چه نیروی انتظامی و چه عموم مردم، اقدامات مربوط به خودمان را به خوبی به سرمنزل مقصود برسانیم.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس ادامه داد: نیروی انتظامی یکی از وظایفش تأمین امنیت است و بسیاری دیگر از وظایف نیز طبق قانون برعهده آن نهاده شده؛ اما با این حال به‌خاطر بهبود هرچه بیشتر موضوعات متأثر از امنیت تمام تلاش خود را دارد تا در حوزه آموزش و پیشگیری نیز پرتلاش ظاهر شود که در این میان نیاز به همراهی مردم بسیار راهگشا است.

وی گفت: یکی از این مجموعه‌هایی که هم‌اکنون در حال برگزاری همایش و جلسات آموزشی برای آن‌ها هستیم، بانک‌ها و طلافروشی‌ها هستند که به‌نوعی تأثیرگذار در حوزه امنیت اقتصادی هستند که امیدواریم بتوانیم طرح‌های موردنظر در زمینه سیستم هشداردهنده را در کمترین زمان ممکن در منطقه به سرانجام برسانیم. همه نهادها و دستگاه‌های خدماتی و اجرایی حتی تک‌تک افراد جامعه در بحث اقتصاد اثربخش هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس افزود: همیشه نکته حائز اهمیت‌تر از خود امنیت، درک امنیت است که البته این مهّم با ناامنی معنا پیدا می‌کند همان‌طور که در احادیث از ائمه اطهار(ع) داریم که عنوان می‌فرمایند دو نعمت سلامتی و امنیت مجهول است که می‌توان این مجهول ماندن را همان درک امنیت معنا کرد که امروز به جهت اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهد، عموم مردم به خوبی این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

فلاحی خاطرنشان کرد: مجموعه نیروی انتظامی در تمام مأموریت‌های خود به خوبی در حال حرکت است و در مواقعی نیز بیش از مسئولیت خود قدم برمی‌دارد؛ اما همه این‌ها تنها برای بهبود هر چه بیشتر موضوعات متأثر از امنیت است و این خود سبب شده عموم مردم نیز با جدیت بیشتری در کنار نیروی انتظامی حرکت کنند.

 

خروج از نسخه موبایل