نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هدیه شرکت آبفا به مردم شهریار در آستانه نوروز؛ قطع آب شرب شهروندان محله عباس آباد…!/خسته نباشی دلاور، خداقوت پهلوان…!!!

به گزارش خبرگزاری خبرشهر به نقل از پرویز امینی، عصر دیروز طوماری اعتراضی مبنی بر دادخواهی شهروندان عباس آباد شهریار از برخورد ناشایست عوامل  شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهریار به این رسانه ارسال شد که بر اساس آن شهروندان این منطقه از مسئولین خواسته اند تا به فشار، تهدید و زورگویی های شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرک های غرب استان تهران پایان دهند.

گله مندی شهروندان این است که ۷ سال پیش، شرکت آب و فاضلاب اقدام به لوله گذاری انتقال فاضلاب در محله عباس آباد کرده است و امروز هزینه ۷ سال پیش را با تعرفه روز و آنهم سه برابر تعرفه شهر تهران از مردم مطالبه می کند!!!

بر اساس گزارش مردمی، شرکت آب و فاضلاب برای هر واحد تقریبا بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار تومان مطالبه کرده است که صرف نظر از عدم بضاعت شهروندان این منطقه که اکثرا از قشر زحمت  کش و آسیب پذیر جامعه هستند، مبلغ درخواستی تفاوت فاحشی حتی با تعرفه های دریافتی در مراکزی چون تهرانسر دارد، یعنی چیزی حدود سه برابر…!!!

شهروندان محله عباس آباد شهریار بارها از مسئولین شرکت آب و فاضلاب خواستند تا با تقلیل تعرفه ها، شرایطی را فراهم آورند تا مردم نیز بتوانند در اجرای هر چه سریعتر این طرح ارزشمند (انتقال فاضلاب) مشارکت داشته باشند که متاسفانه تا این لحظه نه تنها عوامل این دستگاه خدمات رسان مقاومت نشان داده، بلکه هر روز با مراجعه به منازل شهروندان، ایشان را تهدید به قطع آب شرب نیز کرده اند!!! و این یعنی: اگر وجه درخواستی مربوط به خرید انشعاب انتقال فاضلاب را پرداخت نکنید، با قطعی آب شرب مواجه خواهید شد.

وامصیبتا! آب شرب منازل شهروندان محله عباس آباد قطع شد!

صبح دیروز متاسفانه این عمل رخ داد و عوامل شرکت آب و فاضلاب آچار بدست وارد منازل عباس آباد شده و اقدام به قطع آب مصرفی شهروندانی که توان پرداخت هزینه خرید انشعاب انتقال فاضلاب را نداشته اند، نمودند. اعتراضات بالا گرفت و شهروندان، دست یاری و استمداد به سمت فرمانداری شهرستان و رسانه ها بردند که نهایتا پس از پیگیری های مجدانه فرمانداری شهرستان شهریار و در راس آن دکتر ناجی، عوامل شرکت آب و فاضلاب به قطع همان چند مورد بسنده کرده و محل را موقتا ترک کردند. (کوچه شهید مشهدی یکی از آن معابری است که دیروز عوامل این شرکت، آب شرب ایشان را قطع کردند)

در این اوضاع و احوال و به محض شنیدن این خبر هولناک، با مسئولین شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهای غرب استان تهران مستقر در تهرانسر تماس گرفتیم که در ابتدا قضیه را منکر شده و در ادامه مدعی شدند که انشعابات قطعی مربوط به بدهی آب مصرفی شهروندان است. اما وقتی شواهد و قراین را بیشتر برای ایشان توضیح دادیم، اذعان به درستی خبر نموده و این جمله را متذکر شدند:” دستور شخص وزیر است که هر کسی در خرید انشعاب فاضلاب همکاری نکند، آب مصرفی او را قطع کنید”

آقای وزیر؛ خسته نباشی دلاور، خداقوت پهلوان!!!

جناب وزیر؛ آیا در کشور جمهوری اسلامی و برای سوق دادن مردم به استقبال از خرید انشعاب انتقال فاضلاب، باید آب شرب ایشان را قطع کرد؟ آیا راه های دیگری همچون تقلیل تعرفه ها و یا تقسیط و… وجود نداشت تا شرایطی فراهم آورید مردم با روی باز از طرحتان استقبال کنند؟

آقای وزیر؛ اخبار رسیده حکایت از آن دارد که قرار است ماهیانه ۷۰ هزار تومان بایت هزینه انتقال فاضلاب روی فیش های مصرفی ماهیانه شهروندان افزوده شود، راستی سود حاصل از فروش فاضلاب تصفیه شده عاید کجا و چه کسی می شود و سهم شهروندان شهریاری در این سود چیست؟

علی ایحال، اکنون و در این مقطع سرد از سال و آنهم در آستانه نوروز که آب یکی از نیازهای مبرم خانوار به حساب می آید، شرکت آب و فاضلاب، آب مصرفی برخی منازل مردم شهریار را قطع کرده است و در تحقیقات میدانی خود به این نکته رسیدیدم که یکی از انشعابات قطع شده مربوط به شهروندان عزیزی است که از تکلم و شنوایی محروم است! واقعا خسته نباشی آقای وزیر…!!!

نقش مسئولین شهرستان چیست؟

نقش مسئولین شهرستان در قبال اقدام ضربتی شرکت آب و فاضلاب بسیار مهم است و انتظار می رود دکتر ناجی، فرماندار شهرستان شهریار که پیگیری های مجدانه ایشان رضایتمندی شهروندان عباس آباد را دربر داشت، ورودی جدی تر نموده و در احقاق حقوق شهروندان شهرستان، مدیران این دستگاه خدمات رسان در منطقه و تهرانسر را مجاب به کاهش تعرفه های خرید انشعاب فاضلاب نماید. همچنین انتظار می رود تا ائمه جمعه شهرستان شهریار به عنوان پدران معنوی شهرستان نسبت به این اقدام ناشایست شرکت آب و فاضلاب یعنی قطع کردن آب مصرفی شهروندان، اعتراض نموده و در خطبه های نماز جمعه بخشی را به این موضوع مهم اختصاص دهند.

و اما نقش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

از آنجا که دستور نهایی قطع آب مصرفی شهروندان محله عباس اباد شهریار، فرامنطقه ای (دفتر این شرکت در تهرانسر) صادر شده و مدیریت آبفای شهریار فقط مجری دستور است، انتظار می رود مهندس محمودی نماینده ساعی و پر تلاش مردم شریف شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی مشکل پیش آمده را حساس تر از موضوع “گور خوابها” تلقی کرده و اینبار پای وزیر نیرو را به مجلس کشانده و اعتراض مردم منطقه را به پایتخت برساند تا انشاا… با پیگیری این عزیز، نه تنها مشکل مردم عباس آباد، بلکه دیگر شهروندان شهرستان که فردا گرفتار همین معضل خواهند شد، مرتفع گردد.

امید است مسئولین منطقه اینبار نیز دست در دست یکدیگر داده و مشکل تعرفه های خرید انشعاب فاضلاب و همچنین دیگر خواسته های شهروندان در این حوزه را پیگیری و به نتیجه برسانند.

 

خروج از نسخه موبایل