نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی یکی از شاخص ترین فعالیت های واحد بهداشت محیط می باشد. این طرح را واحد های بهداشت محیط سراسر کشور با بسیج کلیه امکانات و پرسنل همه ساله از اول اسفندماه لغایت پانزدهم فروردین ماه سال جدید اجرا می نمایند. در این برنامه ، نظارت بهداشتی توسط بازرسین بهداشت محیط تشدیدگردیده و تمام بازرسین بهداشت محیط در حالت آماده باش کامل قرار می گیرند .

به گزارش خبرگزاری خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس ،جناب آقای دکتر میر شریفی مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس هدف از برگزاری این طرح را نظارت کامل بر مسائل بهداشتی و مراکز حساسی چون رستوران ها، هتل ها، لبنیات فروشی ها ،کبابی ،اغذیه فروشی  و واحدهای عمومی و اسکان میهمانان نوروزی دانسته و افزودند: در شهرستان قدس این بازدیدها از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب و در صورت لزوم تا ساعات پایانی شب در غالب ۵ تیم ۲ نفره بمدت ۴۵ روز انجام خواهد شد.  وی با بیان اینکه همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در طول این مدت ۴۵ روز حداقل یکبار و اماکن و مراکز مسیر راهی سه بار مورد بازدید قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: مراکز حساسی مانند قنادی‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها و مراکز گردشگری در این مدت مورد توجه بیشتری جهت بازرسی قرار هستند.
همچنین ایشان خاطر نشان ساختند  اگر مردم از مراکزی شکایت داشته باشند می توانند با سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ ( سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت ) و یا تلفن مستقیم واحد بهداشت محیط شهرستان قدس (۴۶۸۵۲۲۰۰) تماس حاصل نمایند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام نمایند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی و نظارت لازم انجام پذیرد .
در پایان آقای دکتر میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس برای کلیه هموطنان عزیز سالی سرشار از سلامتی و نشاط آرزو نموده و بیان نمودند، کارشناسان بهداشت محیط این شبکه آمادگی کامل خود را جهت نظارت و کنترل های ویژه بهداشتی در کلیه مباحث مربوطه با هدف حفظ و ارتقاء سلامتی کلیه شهروندان وهم میهنان دارا می باشند ، ایشان همچنین اظهار امیدواری نمودند که با تلاش تمامی همکاران شبکه بهداشت و درمان ، شهرستان در سلامت و وضعیت بهداشتی بسیار مناسبی در این ایام قرار داشته باشد .
نکات بهداشتی در طول سفر 
– دست ها با صابون مایع قبل از خوردن غذا و بعد از توالت رفتن شستشو دهید .
– از صرف غذا در رستورانها و مراکز بین راهی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند خودداری نمایید  .
– غذاهای کنسروی را قبل از باز کردن و مصرف حداقل به مدت ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید .
– در موقع خرید مواد غذایی بسته بندی ، به مشخصات روی آن به خصوص تاریخ تولید و انقضاء توجه نمائید.
– در نگهداری مواد غذایی دقت کنید و مواد غذایی که قبلاً پخته شده را مجدداً به طور کامل حرارت دهید.
– مواد غذایی را از دسترس حشرات و جوندگان و حیوانات دور نگه دارید .
– از آشامیدن آب از منابع غیرمطمئن (شیرهای آبیاری در پارکها ) خودداری نمایید.
– از خرید و مصرف مواد غذایی تهیه شده در معابر و توسط فروشندگان دوره گرد خودداری نمایید.
– از پراکنده نموده زباله در پارکها و محل های اسکان موقت خودداری نمایید.

 

خروج از نسخه موبایل