نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قدس

ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قدس با حضور دکتر سرپرست معاون مدیر کل امور ورزش و جوانان استان تهران و مسئولان شهرستان در ساعت ۱۰ صبح روز۹۵/۱۱/۲۷ در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سید مهدی محمدی فرماندارشهرستان قدس :ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تقارن چهلمین روز رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره)یاد و خاطره ایشان را گرامی میداریم.
محمدی در آغاز جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قدس که با حضور سرپرست معاون مدیر کل امور ورزش و جوانان استان تهران و مسئولان شهرستان در ساعت ۱۰ صبح روز۹۵/۱۱/۲۷در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: حاکمیت باید نگاه ویژه به جوانان داشته باشد چرا که این نسل آینده ساز جامعه است و اداره آینده مملکت به دست جوانان است و دنیای مجازی مجال فعالیت را از ما ربوده است .
سیاستگذاری های وزارت ورزش و جوانان بسیار مناسب است و با راه اندازی پروژه های فرهنگی و اجتماعی و تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان گامهای مثبتی برای ارتقاء وضعیت جوانان برداشته خواهد شد.
وی افزود: حرکت های موازی با تشکیل این ستاد باید جمع شود وهمه ارگانها وظیفه هایی دارند که درغالب کمیته هایی برنامه خود را ارائه می دهند.
سرپرست معاون مدیر کل امور ورزش و جوانان استان تهران:ضمن تشکر از فرماندار در رابطه با تشکیل این جلسه و حمایت ایشان گفت :بحث جهانی وجود دارد که آیا مشکل جوانان حل شدنی است یا خیر؟
وی افزود :در گذشته ،حوزه علم هر ۱۰۰ سال دچار تحولاتی بوده که به مرور به ۵۰ سال و۲۰ سال تقلیل یافته و در عصر امروزی وارد فضایی شده ایم که هر ۱۳ روز یکبار تحولاتی را در جهان مشاهده می کنیم  سرعت تحولات بسیار زیاد است و مدیریت استراتزیک و نگاه به آینده را نیز زیر سوال می رود.
سرپرست اضافه کرد: تنها راهکار مناسب این است که هر لحظه گوش شنوا و چشم بینا داشته باشیم و تحولات را دریافت و برنامه ریزی کنیم.
اما در حوزه جوانان ۱- آسیب ها را می بینیم   ۲- بخشی هم رویه معقول و بهنجار جامعه است
امروزه بحث جوانان جدی است و بحث جدی تر که جوانان قشر تاثیرگذار و استراتژیک جامعه هستند و باید نگاه ویژه در مشارکت آنان در تصمیم گیری ها و اجرای برنامه ها داشته باشیم.
وی گفت:آیا مشکل جوانان قابل حل است؟ ۱- مشکل ازدواج    ۲- فضاهای مجازی و…..
سرپرست معاون مدیر کل امور ورزش و جوانان استان تهران: باید برنامه متوازن داشته باشیم و همه ابزاراصلی پشتیبان و نظارتی با یک برنامه هدفدار مشترک جلو برویم.
با تاکید وزیر محترم ورزش و جوانان نگاه به حوزه جوانان قدری متوزان تر شده است. ساختار تشکیلاتی به عنوان ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان با مدیریت فرماندار تشکیل می شود.
سرپرست از افتتاح اولین خانه جوانان تهران خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای اینکه در حوزه جوانان مبنای کارشناسی داشته باشیم ۷ کمیته زیر مجموعه برای آن در نظر گرفته شد.

۱- کمیته اشتغال   ۲- کمیته هویت    ۳- کمیته مشارکت های اجتماعی    ۴- کمیته آسیب های اجتماعی    ۵- کمیته اوقات فراغت ۶- کمیته فضای مجازی   ۸- کمیته پیگیری مصوبات

سه بحث مهم وجود دارد ۱- در غالب ماموریتهای سازمانی در ادارات خود برای جوانان چه کرده ایم
۲-استخراج موضوعات اساسی که می تواند به سطوح بالاتر بازخورد بدهد
انشاا… با هم افزایی و مدیریت فرمانداری به اهداف فوق می رسیم
ستاد ساماندهی امور جوانان مصوب هیئت وزیران است و همه دستگاه ها موظف به انجام وظایف محوله هستند.
این ستاد وظایفی دارد :کمک به تصمیم سازی مسائل عمده حوزه جوانان جهت ارائه به ستاد شهرستان
بررسی موضوعات مبتلا به حوزه جوانان به صورت تخصصی
در پایان جلسه فرماندار شهرستان قدس اهم وظایف محوله ستاد امور جوانان شهرستان قدس را به شرح ذیل برشمرد.

۱- بررسی تخصصی با استخراج اولویت

۲- ارائه نظرات و پیشنهادات

۳- ارائه گزارشات به دبیرخانه ستاد شهرستان

۴- بررسی و پیگیری مصورات

۵- تدوین گزارشات جلسات به صورت دوره ای

۶- بررسی موارد اجرایی از سوی ستاد شهرستان به دستگاهها







خروج از نسخه موبایل