نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شنبه؛ آغاز روند برگزاری انتخابات شوراها در صورت تایید اصلاح قانون انتخابات/ تشکیل تمامی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها تا پایان هفته

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از زمان آغاز روند برگزاری این انتخابات خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر به نقل از خانه‌ملت، محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص برگزاری انتخابات شوراها، اظهار داشت: جلسه‌ای بین اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و هیئت‌های استانی با رئیس مجلس، معاون سیاسی وزیر کشور، معاون وزارت اطلاعات و مدیران کل دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه پیرامون سیاست‌های کلی انتخابات و اجرای قوانین مباحثی مطرح شد و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر اجرای مُرّ قانون تاکید کرد، گفت: دیدگاه‌ها و رویکردهای لازم  بیان شد و نقاط ضعف و قوت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این جلسه، جلسه‌ای نیز در وزارت کشور با مراجع ۴ گانه برگزار شد که در این جلسه نیز بر اجرای قانون تاکید شد و نمایندگان وزارت کشور، هیئت نظارت و شورای نگهبان توسط نمایندگان آن‌ها در این جلسه مطرح گردید.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه منتظریم تا ببینیم که فردا شورای نگهبان چه تصمیمی راجع به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها اتخاذ می‌کند، بیان کرد: اگر کل این طرح پذیرفته شود، شرایط خیلی تغییر می کند و همه دستگاه های مرتبط باید کار خود را به سرعت آغاز کنند.

محمودی شاه نشین با بیان اینکه در صورت تایید اصلاح قانون انتخابات شوراها باید از شنبه هفته آینده روند برگزاری انتخابات از جمله تشکیل هیئت‌های اجرائی را آغاز کنیم، متذکر شد: اگر ایرادی وارد شود، با توجه به بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ در مجلس، بعید می دانم که اصلاح قانون شوراها به این دوره از انتخابات برسد و باید به دنبال این باشیم که ثبت نام را به طریق دیگری چند روز پیش از عید نوروز انجام دهیم.

وی افزود: در صورت رد مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان، راهکار این است که دولت لایحه ۲ فوریتی را ارائه کند و تاکید کند که برگزاری انتخابات در آن زمان شرایط سختی را دارد و به طور استثنائی برای این دوره، روند برگزاری انتخابات یک هفته زودتر آغاز شود.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه هیئت‌های نظارتی همه استان‌ها تشکیل شده‌اند، اظهار داشت: در شهرستان‌های بسیاری به صورت کامل هیئت‌های نظارت تشکیل شده است، هیئت‌های نظارت حدود ۹ استان تکمیل شده‌اند و احکام خود را دریافت کرده‌اند.

محمودی شاه نشین با بیان اینکه برخی از استان‌ها نیز تا حدودی هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها را تشکیل داده‌اند، گفت: تاکید ما بر این بوده است که تا پایان هفته جاری، همه هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها تشکیل شود./

خروج از نسخه موبایل