نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حمام باستانی شهرقدس تبدیل به «موزه مردم‌شناسی» می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قدس با بیان اینکه حمام قدیمی شهرقدس یکی از تاریخی‌ترین بناهای میراث فرهنگی شهرستان است، گفت: این بنا به‌زودی تبدیل به موزه مردم‌شناسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر، لیدا حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار، با اشاره به ضرورت حفظ و احیاء آثار تاریخی اظهار داشت: حفاظت، مرّمت و احیاء بناها و بافت‌های تاریخی ضرورت دارد که در این راستا باید مانند یک معمار نسبت به نگهداری صحیح آثار به جا مانده از پیشینیان‌ اقدام کرد.

وی افزود: افق و آینده درخشانی برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان قدس پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری از این حمام، امکان نمایش برخی از آثار تاریخی در این فضا به وجود می‌آید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان قدس تصریح کرد: حمام قدیمی این شهرستان با قدمتی بالغ بر ۱۵۰ سال یکی از آثار تاریخی و برجسته این شهرستان است که به‌لحاظ معماری بسیار منحصر به فرد و مستعد جذب توریست و گردشگر است.

حاتمی بیان کرد: مرمّت و بهسازی این حمام تاریخی از مدّت‌ها قبل به همّت مجموعه شورای اسلامی و شهرداری آغاز شده بود که هم‌اکنون به‌عنوان موزه مردم‌شناسی، مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی این حمام در آن به‌نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا با جمع‌آوری آثار و تجهیزات قدیمی و باستانی این شهرستان از گذشته تاکنون این حمام را به‌عنوان موزه آثار باستانی و مردم‌شناسی به مردم معرفی کنیم تا شهروندان با آثار تاریخی شهرشان بیشتر آشنا شوند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان قدس اظهار داشت: در ادامه احیاء آثار تاریخی شهرستان قدس، بهسازی تپه‌های کاووسیه با قدمت ۷۰ هزار سال نیز در دست اقدام است که به‌عنوان یک باغ موزه مورد بهره‌وری قرار گیرد.

حاتمی تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی در کمک به مرمّت و احیاء آثار تاریخی می‌‏تواند کمکی به چرخه اقتصاد و نیز حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی برای نسل‌های آینده باشد و از آسیب‌های محتمل بر بدنه‏ بناهای تاریخی و میراث فرهنگی حفاظت کند.

خروج از نسخه موبایل