نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سند چشم‌انداز ۵ ساله شهرداری قدس تدوین می‌شود

شهردار قدس از تدوین سند چشم‌انداز پنج‌ساله شهرداری قدس با همکاری مهندسین مشاور از شرکت‌های برتر و فعال کشور در حوزه تهیه طرح‌ها و برنامه‌های بلندمدت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، محمدصادق کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار، با بیان اینکه سند چشم‌انداز پنج‌ساله توسعه شهرقدس با همکاری گروهی از مشاوران خبره از شرکت‌های برتر کشور در حال تهیه و تدوین است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توسعه فرهنگ بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای و پژوهشی در حوزه مدیریت شهری و ضرورت همراهی مشاوران توانمند برای ارائه ایده‌های نو و بهره‌جویی از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها، زمینه مناسبی جهت فعالیت گسترده و نظام‌مند در زمینه تدوین برنامه‌ریزی استراتژیک و سند برنامه پنج‌ساله راهبردی ایجاد شده است.

وی با اشاره به سند چشم انداز  افزود: شهرداری‌های سراسر کشور با توجه به الزامات قانونی، مکلف به تدوین برنامه‌ریزی استراتژیک و سند برنامه پنج‌ساله راهبردی بر‌اساس چارچوب و سرفصل ابلاغ شده توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستند تا با دریافت خدمات پژوهشی و مشاوره‌ای در زمینه تدوین سند چشم‌انداز توسعه شهری، بستر پیشرفت و شکوفایی همه‌جانبه و اصولی شهر را فراهم آورند.

شهردار قدس با بیان اینکه هیچ اقدامی در حوزه ایجاد توسعه در شهر بدون برنامه و چشم‌انداز به نتیجه مناسبی نمی‌رسد تصریح کرد: بر همین اساس، شهرداری قدس تدوین سند چشم‌انداز پنج‌ساله شهرداری قدس را با همکاری مهندسان مشاور از شرکت‌های برتر و فعال کشور در حوزه تهیه طرح‌ها و برنامه‌های بلندمدت در دستورکار قرار داده است.

کولیوند با اشاره به اینکه سند راهبردی توسعه شهر به صورت فرابخشی تهیه شده و آینده شهر را به شکل جامع ترسیم می‌کند، در تشریح دیگر ویژگی‌های ممتاز سند چشم‌انداز پنج‌ساله شهرداری گفت: اتصال رهنمودها و پیشنهادهای راهبردی اسناد توسعه شهری به نظام بودجه‌ریزی سالانه شهرداری از طریق تعریف پروژه‌های سرمایه‌ای و فعالیت‌های مستمر به تفکیک سال‌های برنامه، در برنامه عملیاتی میان‌مدت و تعیین محل تأمین اعتبار آنها در این سند مورد توجه است.

وی افزود: در سند چشم‌انداز منابع مالی و درآمدهای شهرداری در سناریوهای مختلف در راستای ارائه بهترین عملکرد، پیش‌بینی می‌شود و ضمن پرهیز از آرمان‌گرایی، پیشنهادهای قابل اجرا در چارچوب‌ محدودیت‌های مالی، اداری و فنی ارائه می‌شود.

شهردار قدس داشتن قابلیت سنجش خروجی محصول و خدمت با استفاده از تعریف اهداف کمّی در سطح کلان و خُرد را از موارد مورد توجه در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: یک برنامه و طرح موفق باید قابلیت انعطاف‌پذیری داشته باشد و با استفاده از امکان پایش و نظارت بر اجرا و بازنگری در برنامه‌ها با توجه به تغییرات شرایط محیط درونی و بیرونی، قدرت تصمیم‌گیری در شرایط مختلف را برای مسئولان فراهم کند.

کولیوند در پایان تأکید کرد: نظم‌بخشی به فعالیت‌های شهرداری و ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف درون‌سازمانی شهرداری از مهم‌ترین اهداف در تهیه این سند به شمار می‌رود که از اتلاف سرمایه، انرژی و زمان شهرداری جلوگیری می‌کند؛ امیدواریم با استفاده از این سند بتوانیم فرصت‌ها و چالش‌های شهرقدس را بهتر شناخته و با دید بازتری در مسیر توسعه شهرمان حرکت کنیم.

 

خروج از نسخه موبایل