نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

راهپیمایی 22 بهمن ماه 1395 شهر وحیدیه

دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار باحضور و سخنرانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر وحیدیه گفت :۲۲بهمن و ایام الله باید ما را به وحدت و انسجام بیشتر برساند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر؛ دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار ضمن حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهر وحیدیه در جمع راهپیمایان این شهر سخنرانی کرد

** آنچه  که بعنوان کشور، امنیت، رفاه و ساختار سیاسی کشور در اختیار ماست؛ حاصل تلاش ها ، ایثارها ، زحمات و جانفشانی های شهدا بوده است
بنا بر این گزارش دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر و شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی ایران و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق برای تمامی مسئولین خدمتگذار کشور و ملت عزیز گفت: تشکر می کنم از حضور پر رنگ و با صلابت مردم عزیز شهر وحیدیه در راهپیمایی امروز ۲۲بهمن ماه سال ۱۳۹۵ و امام جمعه محترم و دیگر مسئولین و روحانیت معزز حاضر در جلسه که با تلاش خود زمینه را برای حضور مردم در مراسم ملی مذهبی کشور فراهم کرده اند.لازم می دانم یادآوری کنم که شهدای عزیز و ایثارگران که با درک و شناخت وضع حاکم بر کشور توانستند یشروتر و جلوتر از همه مسیر تکامل و هدایت را طی بکنندو به اعلا درجه ای که ممکن هست برسند، یاد و خاطره شان را مجدداً گرامی می داریم.
فرماندار شهرستان شهریار با یادآوری ایثارگری های شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه  که بعنوان کشور، امنیت، رفاه و ساختار سیاسی کشور در اختیار ماست؛ حاصل تلاش ها ، ایثارها ، زحمات و جانفشانی های آن عزیزان بوده که لازم هست همیشه به خاطر بسپاریم.

**۲۲بهمن و ایام الله باید ما را به وحدت و انسجام بیشتر برساند
دکتر ناجی با اشاره به ایام الله ۲۲ بهمن گفت: ۲۲بهمن و ایام این چنینی باید ما را به وحدت و انسجام بیشتر برساند و تمامی اختلاف نظرهایی که تماماً در مسیر انقلاب پیش بینی شده و جزئی از انقلاب ما هست و زیر چتر انقلاب پیش بینی شده است، همه باید خود را حول محورهای خاصی که آرمان های انقلاب هست ببینند و مستحکم بکنند و خدای  نکرده ساختار نظام ما دچار لطمه و آسیب نشود.
وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه شعار استقلال در انقلاب اسلامی افزود: آنچه که بعنوان استقلال در شعارهای انقلاب مطرح شد و حضرت امام هم تأکید داشتند به معنای استقلال  کشور از سایر قدرت های خارجی و قدرتمندانی است که ادعای تسلط به دنیا را داشته و دارند. حفظ ، برخورداری و استقرار استقلال از وظایف اساسی این کشور هست که در قانون اساسی ما هم پیش بینی شده و دولتمردان و مسئولین نظام ما، از مقام معظم رهبری تا سایر قوا همه در تلاش هستند تا با حفظ عزت و استقلال کشور در مقابل تمامی فشارها و تهدیدات از ناحیه کشورهای قدرتمند و غیر قدرتمند بایستد و این به معنای حفاظت و حراست از یکی از اصول اساسی آرمان های انقلاب ماست.

فرماندار شهرستان شهریار که در جمع راهپیمایان شهر وحیدیه سخن می گفت افزود: حتماً دیدید و شنیدید چنانچه بخواهیم بر روی پای خودمان بایستیم و اگر می خواهیم در حوزه نظامی حرفی برای گفتن داشته باشیم و اگر در این زمینه تلاش می کنیم  برای حفظ استقلال و رهایی از هرگونه وابستگی می باشد. و لذا تلاش دولت محترم و تمامی دولت ها و دولتمردان بر این بوده و به ویژه با تجربه ای که از جنگ هشت ساله به دست آوردیم، بتوانیم در حوزه دفاعی و حوزه نظامی به نقطه ای برسیم که هیچ کشور نتواند تصور تعرض به مرزهای ما را بکند.
ناجی ادامه داد: در حوزه اقتصادی هم همینطور است و اگر کشور ما در این مقطع به نقطه ای رسیده که تراز تجاری ما بعد از ۶۰سال مثبت شده، به معنای توجه مسئولین و دولتمردان ما در مسیر استقلال  و حفظ استقلال کشور ما بوده است.اگر در حوزه تولید گندم به خودکفایی رسیدیم این هم باز به معنای حرکت در مسیر حفظ استقلال کشور است. اگر میزان سهم درآمد های نفتی در سال گذشته در تنظیم بودجه ما از ۴۴ درصد در سال ۹۲ به حدود ۳۲درصد در سال ۹۴ میرسد، یعنی میزان سهم درآمدهای نفتی ما در بودجه کاهش پیدا می کند. این به معنای تلاش دولت و دولتمردان کشور برای حفظ استقلال  و رهایی از وابستگی به نفت هست و این بعنوان یکی از اصول مهم در سیاست اقتصادی کشور ما بوده است.

** باید تلاش کنیم فضا را برای گفتگو بین آحاد ملت، گروههای مختلف سیاسی و جناح ها و افکار مختلف در کشورمان در زیر چتر انقلاب محیا کنیم
فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به شعار آزادی در انقلاب اسلامی نیز گفت: در حوزه آزادی، حفظ آزادی و احترام به عقیده یکدیگر وعدم تفتیش عقاید از دغدغه های کشور ما بوده و هست و باز هم بایستی تلاش و همت کنیم و با درک صحیح از اصول و آرمانهای انقلاب که در آن زمان بعنوان یک شعار اصلی مدنظر بود باید تلاش کنیم فضا را برای گفتگو بین آحاد ملت، گروههای مختلف سیاسی و جناح ها و افکار مختلف در کشورمان در زیر چتر انقلاب محیا کنیم به نحوی که بتوانیم مسیر تعالی ورشد را بیشتر طی کنیم.این مقوله در این مفهوم در نتیجه استبداد و خفقانی یوده که در زمان شاه در کشور حاکم بود و نهایتاً بعنوان یک خلأ جدی در مسیر پیشرفت کشور مورد نظر بود و آنچه که دین و قانون اساسی ما حکم کرده  تا در مسیر تلاش برای آزادی بیشتر ، آزادی مشروع بیشتر در ساختار و موازین قانونی صورت بگیرد.

** جدا شدن از مردم موجب متلاشی شدن هرنظام سیاسی در هرکجای دنیا بوده وهست
وی به بحث جمهوریت و اسلامیت نیز در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: شعار جمهوری اسلامی نیز در نظام ما بعنوان یکی از شعارهای اصلی مطرح بوده و هست و و این شعار یعنی پایبندی به این که تمامی جایگاه های تصمیم گیر و اصلی نظام از کانال مردم بعنوان ولی نعمتان ما به تعبیر حضرت امام (ره) تعیین شوند و توجه به این موضوع به این دلیل است که جدا شدن از مردم موجب متلاشی شدن هرنظام سیاسی در هرکجای دنیا بوده وهست و از این رو هست که نگاه فراگیر حضرت امام و بعد از آن هم توصیه های جدی مقام معظم رهبری، پایبندی قانون در حوزه حضور مردم، مشارکت مردم و تأثیرگذاری موثر مردم در تمامی رویدادها و تحولاتی است که در کشور اتفاق می افتد، به ویژه در انتخابات ها بعنوان یک اصل مسلم مورد تأکید بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار افزود: قطعاً اگر کسی در این مسیر غیر از اینها توصیه کند و تلاش کند با تنگ کردن و بستن فضای داخلی کشور به مملکت لطمه بزند، در مسیر آرمان های اننقلاب قرار نمی گیرد. ما باید تلاش کنیم در چارچوب ساختار نظاممان با حضور ملتی مقام ، باهوش و وظیفه شناس در صحنه با قوت و قدرت بیشتری حرکت کنیم.
ناجی ادامه داد: کشوری که دارای رهبری شجاع، فرزانه، مدیر و مدبر ، با صلابت ، هوشمند و هوشیار است؛ حتما باید در حوزه فعالیت خود در مسیر حفاظت از آرمان های خودش توفیق لازم را داشته باشد. وهمینطور رئیس جمهور ما فردی مجتهد ، دیپلمات، آشنا به اوضاع و احوال  و سیاست بین الملل، حقوقدان و دارای سابقه طولانی انقلابی و حضور در عرصه های مختلف نظام بوده است. روسای محترم سایر قوا نیز همینگونه اند و درکنار هم بودن و اتحاد و اقتدار ملی باعث خواهد شد که حتما ما در موقعیت مناسبی قرار بگیریم.

** مسئولان شهرستان شهریار، رضایتمندی مردم را  اصل اول خودشان قرار داده اند
وی با اشاره به شهرستان شهریار نیز اظهار داشت: در شهرستان شهریارهم، تدبیر و هوشمندی و وفاق و همدلی مسئولین، از جمله ائمه محترم جمعه، دستگاه قضا، نماینده محترم و دستگاه اجرایی و همکاران بنده، زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم کرده است و همه باهم با وحدت و اتحاد بیشتر تلاش دارند تا در مسیر انقلاب و در مسیر خدمت رسانی موثر به این مردم حرکت بکنند، چرا که این مردم را اساس و پایه  نظام می دانند و رضایتمندی آنها را  اصل اول خودشان قرار داده اند.
فرماندار شهرستان شهریار با تشریح بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این شهرستان گفت: بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی شهریار که ۲۵سال در فراز و نشیب  در حوزه ساخت و ساز تنها توانسته بود ۱۲ هزار متر مربع پیشرفت داشته باشد؛ طی این دوسال گذشته با فعالیت مستمر توانسته ایم این  ظرفیت را به ۳۵ هزار متر مربع برسانیم و هم اکنون نیز درحال انجام هست و دولت و رئیس جمهور محترم اگر وعده ای در این زمینه دادند اعتبارش را هم تأمین کردند و با همراهی گروه مردمی که تشکیل شده در کنار عوامل دولتی شاهد تکمیل این بیمارستان درسال آتی خواهیم بود. احداث پلی کلینیک  تخصصی در کنار این بیمارستان نیز در حال طی مراحل نهایی ساخت خود است و حتماً در سال ۹۶ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تأسیس مرکز سرطان در همان نقطه و همان منطقه نیز دایر خواهد شد.
دکتر ناجی افزود: درحوزه کشاورزی و استفاده از آبیاری تحت فشار تا سال ۹۲ ما تنها هزار هکتار آبیاری تحت فشار داشتیم اما امروز ۲۵۰۰ هکتار اراضی تحت فشار ظرف این دوسال داشته ایم و این برنامه تا آخر سال مالی آینده یعنی تیرماه ۳۵۰۰هکتار خواهد بود و امیدوارم به آن نقطه برسیم و در حوزه کشت گلخانه ای هم به همین شکل اقدامات موثری انجام شده است.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش تعداد ۴۵ پروژه در سال گذشته یا احداث شده ، یا درحال احداث است و امیدوارم همه با قدرت و با حمایت از دولت مستقر که قصد خدمت دارد  و تعامل صحیح با سایر قوا بتوانیم خدمات بیشتر را از ناحیه نظام به مردم عزیز ارائه دهیم و رضایتمندی این مردم را که مطالبه بحق ایشان است کسب نماییم.

 

































خروج از نسخه موبایل