نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری مراسم عصرشعر (( چکامه پیروزی )) بمناسبت گرامیداشت سی وهشتمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی درشهرستان شهریار

باحضور امام جمعه ، فرماندار ، معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل ، روسای ادارات مراسم عصر شعر وتجلیل از هنرمندان عرصه های فرهنگی ، هنری وقرآنی درسالن شهید کافی برگزارشد .

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، درمورخه هجدهم بهمن ماه مراسم عصرشعر (( چکامه پیروزی )) همزمان بادهه مبارک فجر باحضور حجت الاسلام سالمی امام جمعه ، دکتر ناجی فرماندار ، خیلدار معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل ، روسای ادارات ، علی پناه سرپرست اداره ، مسئولین انجمنها ، شاعران وهنرمندان عرصه های مختلف هنری باقرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان یزدانی ازساعت ۱۶ آغاز شد .

بنا برهمین گزارش .عبدالرضا علی پناه سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی  شهریار درسخنانی  ضمن تبریک ایام خجسته دهه مبارک فجر هنرمندان را سرمایه های فرهنگی وهنری ایران اسلامی برشمرد و تاریخ غنی فرهنگ هنر ایران را با دستمایه هایی همچون حافظ وسعدی نگینی درخشان در بهره وری هنرمندان کنونی جهت رسیدن به قله های افتخار دانست .

وی افزود : تلاش می نماییم با توجه به توانمندیهای شما نویسندگان ، شاعران و هنرمندان وحمایتهای این اداره روز به روز شاهد شگوفایی استعدادهای بیشتری  در کلیه رشته ها را شاهدباشیم .

دکتر ناجی فرماندار شهرستان شهریار نیز دربیاناتی اظهارداشت : زبان هنرگویاترین زبانها ودرقالبهای گوناگون اثرگذاری می نماید و بین خداشناسی و هنر پیوندی جدی برقرار است و اگر در تمامی سبک های هنری زیبا شناختی را از آن خداوند بدانیم به نتیجه می رسیم که این زیبایی های عرضه شده درهنر از خداوند به بشر منتقل شده است.

فرماندار شهرستان شهریار ادامه داد: روحیه آزاد اندیشی و حقیقت جویی از جمله ویژگی های هنرمند است و باید با فراهم آوردن شرایط و حمایت آنها کمک کنیم و اگر هنر در خدمت جامعه باشد ارزشمند خواهد بود.

وی به ویژگی های هنرمند واقعی اشاره کرد و افزود: هنرمند که در حوزه های مختلف شعر، موسیقی، نقاشی، نمایشی، سینما و غیره تخصص دارد با  دقت وظرافت طرحی هنری که ارائه می دهد باید در امورات اجتماعی موثر باشد و ضعف و قوت ها را با خلاقیت خود انعکاس نماید.

اجرای موسیقی سنتی ، شعرخوانی شاعران نیز ازبخشهای دیگر این عصر شعربود .

علی خیلدار معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی اداره کل نیز درسخنانی انقلاب اسلامی بیشتر انقلاب فرهنگی بود و اصحاب فرهنگ و هنر نقش ارزنده ای در پیروزی داشتند که با تامل بر شعارها متوجه می شویم چه مقدار خردمندانه این شعارها انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: امروز جامعه هنری حضوری فعال در اجتماع دارند و درسه سال اخیر با برنامه ریزی های صورت گرفته  و حمایت های مقام معظم رهبری و دولت تدبیر وامید کارهای فرهنگی و هنری بسیار ارزنده و ارزشمندی در سطح جامعه انجام شده است.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر زحمات بسیاری کشیده شده است اما به لحاظ کمبود در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری به نقطه ایده آل نرسیده و فاصله داریم.

وی تصریح کرد: درتوسعه فرهنگ وهنر تلاش جهادی نمائیم تاخانواده ها به پایگاه هنری تیدیل شوند ومی بایست جامعه هنری برای توسعه هنر به انتظار دستگاه‌های دولتی نبوده و امیدواریم با حمایت های مدیران ، هنرمندان و هنر دوستان به صورت جهادی و حضوری فعال برای رفع مشکلات این حوزه قدم برداریم.

اجرای کلیپ دستاوردهای فرهنگی وهنری اداره دردولت تدبیر وامید و تجلیل از خانواده های شاعران زنده یاد اسحاقی و دانشمایه ، شاعران وهنرمندان رشته های مختلف بخش پایانی عصرشعر (( چکامه پیروزی ))  بود .



















خروج از نسخه موبایل