نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیشنهاد افزایش ۳۱ نفر به تعداد نمایندگان مجلس/ موافقت وزارت کشور با افزایش تعداد نمایندگان

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: افزایش ۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته و در جلسه‌ای نیز به کارشناسان شورای نگهبان اعلام کرده‌ایم که افزایش ۴۰ نفر مربوط به سال ۱۳۹۹ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‍‌‌وگو با خبرنگار، در خصوص روند افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از یکشنبه هفته، مجامع استانی نمایندگان را به کمیسیون شوراها دعوت می‌کنیم و نظرات آن‌ها را در خصوص افزایش تعداد نمایندگان جویا می‌شویم.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد با توجه به سیاست‌های کلی انتخابات که ازسوی رهبری ابلاغ شده بر معیار جمعیت در تعیین حوزه‌های انتخابیه تاکید شده است، بیان کرد: بر اساس آن جمعیت طرحی را آماده می‌کنیم تا افزایش ۴۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی محقق شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و ۲۰ سال است که نماینده‌ای به تعداد نمایندگان اضافه نشده، به ازای این ۲۰ سال ۴۰ نماینده را می‌توان به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد.

محمودی شاه نشین گفت:  افزایش ۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته و  در جلسه‌ای نیز به کارشناسان شورای نگهبان اعلام کرده‌ایم که افزایش ۴۰ نفر مربوط به سال سال ۱۳۹۹ است.

وی افزود: تا امروز پیشنهاد افزایش ۳۱ نفر را به تعداد نمایندگان دریافت کرده‌ایم و به عنوان پیش نویس طرح نیز ارائه شده است ولی نظرات مجامع را می‌گیریم و توزیع این ۴۰ نفر را در بین استان‌ها انجام می‌دهیم./

خروج از نسخه موبایل