نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نماز عبادی سیاسی جمعه باشکوه این هفته شهرستان شهریار مورخه ۱۵بهمن۹۵

به گزارش خبرگزاری خبرشهر٬ نماز جمعه با شکوه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی؛ امام جمعه محترم شهرستان شهریار وبا سخنرانی قبل از خطبه های حجت الاسلام والمسلمین میر هاشمی
و همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان برگزار گردید .
حضرت حجت الاسلام و المسلمین سالمی امام جمعه محترم شهرستان شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، پس از دعوت همگان به تقوای الهی ضمن تشریح مشخصات و ویژگی ها دشمن گفت: اهمیت و لزوم شناخت دشمن و ویژگی های آن در قرآن نیز مطرح شده است، پس لازم است همه ما دشمنان و مشخصات آن را بشناسیم.
امام جمعه شهریار ادامه داد:دشمن دارای چندین ویژگی است که به اختصار چند مورد از آن ها را برای شما عرض می کنم، البته باید به این نکته اشاره کرد که افراد و روش های دشمن با هم فرق می کنند ولی هدف آن ها یکی است و یک هدف واحد را دنبال می کنند. برای نمونه فرعون در زمان خودش یک روش داشت و فرعون این زمانه که همان امریکا است روش دیگری دارد. فرعون روی سر مردم جهان بمب نمی ریخت اما از طریق روش های دیگری آن ها را نابود می کرد پس نفس و هدف دشمن یکی است ولی روش های آن تفاوت دارد.
حجت الاسلام سالمی افرود: دشمن چند ویژگی اصلی دارد اولین ویژگی دشمن خود برتر بینی و خود محوری است، دشمن همواره این موضوع را بیان می کند که ما اصل هستیم و بقیه فرع هستند، فرعون در زمان خودش خود برتر بین بود اکنون امریکا هم همین است و عقیده دارد کدخدای عالم است چون خودش را از همه ملت ها بالاتر می بیند و از روی همین اعتقاد، به خودش حق دخالت در امور ملت های دیگر را می دهد. در کار ملت عراق و فلسطین و کشور های دیگر دخالت می کند و حتی به این هم بسنده نمی کند و معتقد است کشور روسیه هم باید زیر نظر امریکا فعالیت کند، این ها همه ناشی از خود برتر بینی دولت امریکا است.
ایشان ضمن بیان دومین ویژگی دشمن گفت: دومین ویژگی دشمن حق ناپذیری است، دشمنان دشمن همواره شعار می دهد که حرف خودش حق است و لذا زیر بار حرف حق ملت های دیگر نمی رود، نکته جالب آن است که دشمن حق را قبول دارد ولی زیر بار آن نمی رود. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده اند که برای ملت ما ساخت بمب هسته ای حرام است دشمن این موضوع را می داند اما بازهم بر روی این پافشاری می کند و بارها مطرح کرده است که هدف ایران برای استفاده از انرژی اتمی ساخت بمب هسته ای است.
سالمی گفت: سومین ویژگی دشمن جنایت نسبت به سایر ملت ها و جوامع بشری است، کار فرعون و نمرود نیزجنایت بود، اما اکنون امریکا چه خیانت ها و جنایت هایی را به یمن و بحرین می کند و مردم آن ها را به راحتی از بین می برد. امریکای ظالم دو بار بر سر مردم شهرهای هیروشیما و ناکازاکی بمب اتم ریخت و چه قبل و چه بعد از امریکا هیچ کشوری اقدام به چنین عمل شنیعی نکرد پس کار آن ها جنایت به ملت ها است نه خدمت به ملت ها. امریکا در زمان جنگ تحمیلی هواپیمای مسافربری ما را با ۲۹۸ سرنشین از طریق ناو جنگی وینسنز مورد حمله قرار داد و ادعا کردند که اشتباها این هواپیما را مورد حمله قرار داده اند که این حرف آن ها کاملا دروغ بود چرا که بعد از این اقدام به فرمانده آن ناو جنگی درجه اعطا کرده اند، سوال من این است آیا به یک حمله اشتباه ترفیع درجه می دهند؟ به هر حال دشمن دشمن است گرچه ممکن است گاهی لباس دوست بر تن کند.
سالمی ادامه داد: محمدرضا پهلوی و پدرش و بنی صدر همگی به کشور خیانت کردند خودتان می دانید که این افراد چقدر انقلابیون را شکنجه دادند و آدم های بی گناه را به قتل رساندند. چهارمین خصوصیت دشمن فریب گری و رفتار منافقانه و توجیه ظلم هاست، از یک طرف جنایت می کنند و ادعا دارند که هدفشان خدمت به ملت ها است ولی با همین شعار مردم را از بین می برند و جنایت می کنند. امریکا وقتی در ژاپن بمب اتمی انداخت به جای عذرخواهی از ملت ژاپن و ملل دنیا گفت: ما به ملت ژاپن خدمت کردیم و به همین خاطر ملت ها دنیا باید قدردان ما باشند چرا که اگر ژاپن مورد حمله اتمی قرار نمی گرفت آتش جنگ جهانی هیچ وقت خاموش نمی شد، نکته جالب این است که نام حقوق بشر بر روی چنین اعمالی می گذارند.
وی ادامه داد: جنگ افروزی و اختلاف بین مردم یکی دیگر از ویژگی های اصلی دشمن است، آن ها گروه های تروریستی ایجاد می کند و مردم سوریه و عراق را از طریق داعش به کشتن می دهند و خودشان از اموال ملت دزدی می کنند. اگر می بینید کشورهایی مثل امریکا اسرائیل انگلیس فرانسه و … از نظر اقتصادی رشد کرده اند بزرگترین دلیل آن این است که مار خورده اند و افعی شده اند زیرا از سایر ملت دزدی کرده و حق آن ها را پامال خواسته های خودشان می کنند.

سالمی در بخش پایانی سخنانش گفت: اکنون هم ترامپ فرمانی صادر کرده مبنی بر ممنوعیت حضور مردم هفت کشور مسلمان در امریکا که این فرمان عین نژادپرستی است. به عقیده بنده همین فرمان امریکا موجب نابودی و عجز و ناتوانی بیش از پیش امریکا می شود و عواقب چنین فرمانی گریبان دولت امریکا را خواهد گرفت.














خروج از نسخه موبایل