نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فضای آموزشی پروژه مسکن مهر شهریار مناسب با میزان انبوه‌سازی نیست

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار گفت: ۴۷ هزار واحد مسکن ساخته شده در شهریار مستلزم احداث ۱۱۳ واحد مدرسه است درحالی که تنها ۱۰ مدرسه مرتبط با این انبوه‌سازی‌ها احداث شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر، علی ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که لزوم تغییر  در آن بسیار احساس می‌شود، مبحث تفکری است که به آموزش و پرورش وجود دارد، به این صورت که آن وظیفه‌ای که در محتوای نام این مجموعه وجود دارد را از آن بخواهند.

وی افزود:توقعاتی که امروز از آموزش و پرورش در حوزه ادارات شهرستان‌ها وجود دارد، بسیار فراتر از قوانین و وظایف آن‌هاست؛ اما با این حال هیچ‌گاه از زیر بار این مسئولیت کنار نکشیده و پرتوان به دنبال مطالباتی که عموم مردم و مجموعه دارند، حرکت می‌کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار تصریح کرد: یکی از مواردی که لزوم همکاری عموم مردم برای حمایت از  آموزش و پرورش در آن دیده می‌شود، حمایت همه‌جانبه جهت دریافت مطالبات این مجموعه در حوزه سرانه‌های آموزشی در سطح شهرستان است.

ذبیحی با اشاره به وجود تعامل سازنده مدیران آموزش و پرورش با مردم بیان کرد: با وجود میزان بالای پیگیری‌هایی که در مجموعه اداره آموزش و پرورش وجود دارد؛ اما همواره صحبت از این می‌شود که رئیس آموزش و پرورش کمترین تعامل با مردم را دارد، این درحالی است که هر آنچه ما به عنوان مسئول آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم صرفاً جهت مصالح حوزه آموزش و پرورش و آینده‌سازان این مرز و بوم است.

وی عنوان کرد: آنچه که برای ما حائز اهمیّت است،کیفیت و عرض کار به جای طول مدت خدمت است؛ چرا که بر این باوریم هر کدام از ما به عنوان مسئول، در زمان مسئولیت خود باید هر خدمتی را که برعهده ما نهاده شده، به خوبی جهت پیشبرد بهتر اهداف و حتی فراتر از آن نیز در جهت صحیح و قانونی به‌کار گیریم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار اظهار داشت: هیچ یک از این پیگیری‌هایی که تاکنون صورت گرفته به لحاظ ساختاری نبوده، بلکه صرفاً به این خاطر انجام شده که ما نیز خود شهروند همین شهر و به دنبال بهبود مشکلات در این منطقه هستیم که این امر را انبوه‌سازان مسکن در منطقه نیز باید مورد توجه قرار دهند.

ذبیحی با بیان رسیدگی به شکایات صورت گرفته از انبوه‌سازان گفت: ما نمی‌توانیم با جنبه شعاری پیش برویم، به همین خاطر تلاش داریم تا از تمام ظرفیت‌ها، داشته‌ها و نداشته‌های خود برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های آموزشی در شهریار بهره ببریم و در این راستا شکایاتی نیز از برخی انبوه‌سازان صورت گرفته که در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه یدی توانمند در تغییر نگاه‌ها به آموزش و  پرورش هستند و همراهی این مجموعه می‌تواند بسیاری از نداشته‌های ما را به ما گوشزد کرده و در راه رفع مشکلات مؤثر واقع شوند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات قانونی بسیاری وجود دارد؛ چرا که در شهرستان شهریار در چندین سال گذشته، ۴۷ هزار واحد مسکن ساخته شده که تنها ۱۰ مدرسه مرتبط با این انبوه‌سازی‌ها احداث شده، در صورتی که برای این تعداد واحد ۱۱۳ مدرسه موردنیاز است که به نتیجه نرسیدن آن به جهت عدم وجود قوانین مستحکم و روشن است.

 

خروج از نسخه موبایل