نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

الحاق به تهران رفع کننده مشکلات شهرستان قدس نخواهد بود

فرماندار قدس گفت:الحاق شهر قدس به تهران در حیطه اختیارات نهادهای فرادستی است و در صورت تحقق این امر، تضمینی برای رفع مشکلات این منطقه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر، سید مهدی محمدی فرماندار شهرستان قدس صبح چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه فعال در غرب استان تهران برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت:در طول قریب به چهار دهه گذشته، ایران اسلامی به موفقیت و پیشرفته های بسیار برجسته و قابل توجهی دست یافته که با همت، تلاش و فعالیت جهادگونه، می توان روند و مسیر تعالی و توسعه هر چه بیشتر را همچون گذشته تسریع و هموار کرد.
وی افزود:در شهرستان قدس نیز فرمانداری تلاش می کند به عنوان نماینده عالی دولت در این منطقه، با ایجاد هماهنگی و نظارت سازنده، در راستای رفع کاستی ها و تقویت فرصت ها و امکانات زیرساختی گام های ثمربخشی را بردارد.
محمدی عنوان کرد:لزوم بهبود زیرساخت ها در برخی از حوزه ها همچون فاضلاب، بیمارستان وغیره ضروری است که با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده، تلاش می شود نسبت به رفع مشکلات موجود، اقدامات مطلوب تری عملیاتی شود.
وی افزود:حل و فصل مسائل و مشکلات مرتبط با واحدهای صنعتی، بهسازی پیاده روها، پل مکانیزه و پل ورودی وغیره از دیگر ضروریات و الزامات این شهرستان است که با پیگیری ها و همگرایی بین دستگاهی برای رفع مشکلات آن تلاش خواهد شد.
فرماندار قدس گفت:نباید از نظر دور داشت که تأمین بسیاری از زیرساخت ها مستلزم تخصیص و تزریق اعتبارات لازم است و کاهش و اُفتِ محسوس قیمت نفت و فراز و نشیب های مرتبط با این حوزه در گذشته، باعث ایجاد موانع و دشواری هایی در مسیر تأمین اعتباراتِ پروژه ها شد.

محمدی در پاسخ به سئوال خبرنگار در خصوص موضوع الحاق شهرستان قدس به تهران گفت:تحقق این موضوع در حیطه اختیارات نهادهای فرادستی است و فقط با تأیید و پیگیری نهادهای شهری یا شهرستانی محقق نخواهد شد.
وی افزود:به نظر بنده پیش از اظهار نظر در خصوص میزان رضایت مردم این شهرستان در خصوص الحاق به تهران باید در یک نظامِ دقیقِ سنجشِ آماری، این موضوع  ارزیابی شود و نباید از نظر دور داشت که پیگیری این مسایل  باید از طریق فرمانداری شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت و در رایزنی با نهاد های فرادستی در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار قدس گفت:الحاق این شهر به پایتخت به معنای رفع مشکلات این شهرستان نخواهد بود، زیرا در حال حاضر تهران با چندین میلیون نفر جمعیت با مشکلات متعدد و عدیده ای مواجه است و حل و فصل آن نیز بسیار دشوار و پیچیده به نظر می رسد.
توسعه گروه ها و نهادهای مدنی با جدیت پیگیری می شود
محمدی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه نهادها و گروه های مدنی در شهرستان قدس گفت:یکی از کاستی های ملموس در این حوزه، به خلأ فعالیت نهادهای اشاره شده در شهرستان مذکور معطوف می شود و امیدواریم با تلاش هایی که عملیاتی خواهد شد، به تدریج شاهد تکثر و تنوع گروه ها و نهاد مدنی در این شهرستان باشیم که بدون تردید، حصول این امر در دراز مدت با توفیقات شایسته ای همراه است.
وی افزود:در شهرستان قدس، نهادهای فرهنگی و حاکمیتی متعددی وجود دارد و می طلبد در آینده، تکثر و تعدد نهادهای فرهنگی مدنی نیز ارتقا یابد.
تکریم ارباب رجوع در شهرستان قدس از سوی بازرسی رصد می شود
محمدی با اشاره به لزوم تأمین و رعایت تکریم ارباب رجوع در ادارات قدس عنوان کرد:تمامی ادارات شهرستانی موظف به رعایت این اصل و قاعده هستند و در صورت بروز نارسایی و خلل در این امر، در چارچوب های قانونی مسائل پیگیری خواهد شد.
فرماندار شهرستان قدس گفت:بازرسی فرمانداری به صورت ویژه، رعایت اصل تکریم ارباب رجوع را از سوی ادارات زیر ذره بین قرار می دهد و در صورت عدم رعایت این امر خطیر، برخوردهای قاطعانه و شدیدی اِعمال خواهد شد.
برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در اولویت فرمانداری قدس است
محمدی با اشاره به در پیش بودن انتخاباتی مهم و حائز اهمیت در کشور گفت:تلاش فرمانداری قدس بر این امر استوار است تا زمینه و بستر انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری را فراهم کند.
فرماندار قدس افزود:سلامت انتخابات برای ما از اولویت های اساسی است و با هر گونه دخالت  خارج از چارچوب های قانونی در این رخداد بزرگ و با شکوه سیاسی، برخورد خواهیم کرد.
وی یادآور شد:آگاهی بخشی به مردم برای حضور در انتخابات پیشِ رو از اولویت هایی است که برای حصول و تحقق آن از هیچ اقدام سازنده ای دریغ نخواهیم کرد.

خروج از نسخه موبایل