نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری انتخابات الکترونیکی در روستاها منطقی نیست/ استفاده بهینه از این مکانیزم با برگزاری پایلوت در شهرها

رئیس هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی در روستاها در جهت استفاده بهینه از این مکانیزم نیست و باید در شعبی که تعداد افراد رای دهنده بیشتری حضور دارند از این مکانیزم استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی، اظهار داشت: در همین زمینه جلسه‌ای مشترک را با حضور مسئولان وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار کردیم و نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی تاکید شد.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزاری بخشی از انتخابات قطعا به صورت الکترونیکی انجام می شود و در جلسه مشترک نیز نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی در بخشی از شعب اخذ رای تاکید شد.

محمودی شاه‌نشین ادامه داد: کیفیت و چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیکی هنوز مشخص نشده و پیرامون این موضوع در جلسات بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه پیش از این مطرح شده بود؛ هر استانی که برای برگزاری انتخابات الکترونیکی انتخاب شود در تمام شعب اخذ رای آن استان، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، متذکر شد: چنین موضوعی مطرح نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در روستاها، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود یا خیر، گفت: مکانیزه شدن فرآیند انتخابات به این جهت است که بتوان حجم بیشتری از آرا را به صورت الکترونیکی اخذ کرد و باید برای شمارش آرا در شعبی که تعداد افراد رای دهنده بیشتری حضور دارند، از این مکانیزم استفاده کرد تا در زمان صرفه جویی کنیم و سهولتی نیز در کار مردم ایجاد شود.

رئیس هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: طبیعتا باید برگزاری انتخابات الکترونیکی در شعب اخذ رائی انجام شود که تعداد افراد رای دهنده بیشتری دارد تا بتوان از مکانیزم برگزاری انتخابات الکترونیکی استفاده بهینه‌ای شود./

خروج از نسخه موبایل