نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

قانون احزاب کارآمدی لازم را ندارد/ نقش موثر خانه احزاب در اصلاح ساختار

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانه احزاب می تواند در اصلاح قانون احزاب نقش بسزایی داشته باشد، تاکید کرد: قانون احزاب فعلی از کارآمدی لازم برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه نشین در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به نزدیک به فصل انتخابات و تاثیر احزاب بر مشارکت سیاسی مردم، قوانین موجود احزاب را ارزیابی کرد و گفت: قانون احزاب کارآمدی لازم را ندارد همچنین ساختار احزاب در ایران به گونه ای طراحی شده است که مستمر نیست و پاسخگویی به مردم در آن دیده نشده است.

نماینده مردم شهریار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: احزاب در کشورهای دیگر زمانی که از تیمی یا فردی حمایت می کند، تا پایان دوره مسئولیت آنها، حزب مسئول است و پاسخگوی تمام برنامه هایی است که به واسطه فرد و یا گروه مورد حمایت ارائه شده است.

وی اظهار داشت: اما فعالیت احزاب در ایران به این شکل نیست بلکه احزاب چند ماه قبل از انتخابات فعال می شوند و بعد از پایان انتخابات مجدد رو به خاموشی می روند البته برخی احزاب کما بیش فعالیت خود را در طول سال نگه می دارند اما عموم احزاب تنها در زمان انتخابات فعال می شوند.

محمودی شاه‌نشین تاکید کرد: بنابراین نه احزاب پاسخگوی مردم هستند و نه قوانین موجود فضا را برای فعالیت احزاب فراهم کرده است در این شرایط لازم می دانیم تغییراتی در قوانین مجود در زمینه احزاب داده شود.

این نماینده گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی دولت تصمیم دارد لایحه جامع قانون احزاب را تدوین و به مجلس ارائه کند که هنوز این کار رخ نداده است از سوی دیگر هنوز نمایندگان نیز برای تدوین طرحی در این زمینه گام برنداشته اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در باره نقش خانه احزاب در اصلاح قانون احزاب گفت: خانه احزاب می تواند نقش موثری داشته باشد و باید ایده های خود را یا به دولت ارائه دهد تا در لایحه دیده شود یا از طریق نمایندگان در مجلس مطرح کند تا بتوانیم فضای مناسبی را برای فعالیت گروه ها و تشکل های سیاسی ایجاد کنیم./

 

خروج از نسخه موبایل