نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

عدم خدمات‌رسانی به شهروندان شهرقدس ذیل یک ماده قانونی انجام می‌شود

عضو شورای شهرقدس گفت: برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرقدس با دستاویز قرار دادن ماده قانونی که امروزه معروف به ماده ۸ است کم‌کاری خود را پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، به نقل از تسنیم؛ خدابخش محمدزاده پودینه عضو شورای اسلامی شهرقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: یکی از موضوعات مطرح شده در شهرقدس بحث خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف به شهروندان است که در بسیاری از موارد نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است که با نگاهی اجمالی به آن‌ها می‌توان دید که قدری از این موارد مرتبط با شهرداری است.

وی افزود: دغدغه شهروندان شهرقدس در بسیاری از موارد دریافت خدمات از دستگاه‌های دیگر خدمات‌رسان در سطح شهر است که به دلایلی متفاوت گاهی به خوبی صورت نمی‌گیرد که این خود تأثیر نامطلوبی را در آرامش شهروندی و رضایتمندی عموم مردم دارد.

عضو شورای اسلامی شهرقدس بیان کرد: بعضی مواردی را شاهد هستیم که برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان قادر به ارائه خدمات مطلوب به شهروندان نیستند و برای این موضوع ماده قانونی را که امروزه معروف به ماده ۸ است را دستاویز قرار داده تا مقداری از این کم‌کاری را پوشش دهند.

پودینه تصریح کرد: عنوان قانونیِ منع فروش و واگذاری زمین‌های فاقد کاربری مسکن که ذیل ماده ۸ آورده شده است بدین معنا که افراد برای ایجاد ساخت و ساز نمی‌توانند از زمین‌های بدون کاربری مربوطه برای امر مسکن بهره ببرند و ادارات خدمات‌رسان نیز می‌توانند نسبت به ارائه خدمات موردنیاز اقدامی انجام ندهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم بسیاری از خدماتی که برعهده دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهر است با دستاویز قرار دادن ماده ۸ به خوبی ارائه نمی‌شود و گاهاً این نیاز خدمات حتی در هسته مرکزی شهر نیز با کُندی روبه‌رو می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهرقدس همچنین افزود: این ماده قانونی متوجه ساخت و سازهایی که در داخل حریم شهری قرار داشته و دارای پروانه هستند نمی‌شود و در این موارد خدمات به خوبی به شهروندانی ارائه می‌شود.

پودینه خاطرنشان کرد: این را نیز باید اشاره کرد که رعایت تمام قوانین توسط عموم مردم لازم است و در کنار این رعایت شهروندی، دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز اگر در نحو ارائه خدمات مطلوب‌تر حرکت کنند، می‌توان شاهد رضایتمندی شهروندان بیش از گذشته بود و همچنین لازم است که برداشت‌ها از قوانین به نحوی باشد که به عموم مردم آسیب نرساند چرا که مهّم‌ترین وظیفه هر یک از ما به عنوان مسئول تلاش در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان است.

 

خروج از نسخه موبایل