نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهر اندیشه نیازمند ساخت مطلوب مساجد و کانون‌های فرهنگی است

امام جمعه شهر اندیشه با اشاره به نیازهای فرهنگی شهر اندیشه گفت: شهر اندیشه به ساخت مطلوب مساجد و کانون‌های فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مروج در گفت‌وگو با خبرنگار ، با اشاره به اهمیّت مساجد اظهار داشت: مساجد همیشه فرهنگ‌ساز بوده و هستند و توجه به این فضای تأثیرگذار در همه حال بازخوردهای مناسب و مطلوبی را به همراه داشته است.

وی افزود: از همان آغازین روزهای شروع جرقه‌های انقلاب این مساجد بودند که به عنوان یکی از مهّم‌ترین پایگاه‌ها برای گفتمان‌سازی در مسیر انقلاب نقش‌آفرینی می‌کردند و همه مردم نیز در کنار روحانیون از همین پایگاه‌های مستحکم ریشه ظلم را از کشور برچیده و کندند.

امام جمعه اندیشه عنوان کرد: تقویت هر چه بیشتر انقلاب نیز با توجه ویژه  به همین پایگاه‌ها که در سراسر نظام مقدس جمهوری اسلامی مانند چراغ روشنی می‌درخشند، امکان‌پذیر است و در این میان توجه ویژه به حوزه فعالیت‌های فرهنگی مساجد از سوی دستگاه‌های مربوطه و تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

وی با تأکید بر اهمیّت تقویت برنامه‌های فرهنگی مساجد تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع برای تقویت امور فرهنگی در مساجد بسیار مؤثر است و به همین سبب با تعاملاتی که در سطح شهر اندیشه وجود دارد، امروز فضا را به سمتی گرایش دادیم که اقدامات به صورت ستادی و همگن انجام شود تا تأثیر مضاعفی را شاهد باشیم.

مروج با اشاره به لزوم بهبود فعالیت‌های فرهنگی در مساجد گفت: در مورد بهبود و برگزاری هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی همه ما مسئول هستیم و برای اینکه بتوانیم به خوبی در مقابل هجمه‌های دشمنان در حوزه فرهنگ بایستیم باید همه دست به دست هم داده و در یک مسیر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهّم‌ترین پایگاه‌ها و مجموعه‌هایی است که می‌تواند راه‌گشا باشد و حضور اصحاب رسانه که در متن جامعه هستند و و نیازهای جامعه را با نگاه تیزبینانه‌تری می‌بینند می‌تواند تأثیرگذار باشد.

امام جمعه شهر اندیشه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله) در همه حال بر لزوم جدی گرفتن مسائل فرهنگی و هم‌قدم شدن همه آحاد جامعه در هر جایگاه و منزلتی تأکید داشته‌اند و لزوم اجتماعی‌محور شدن امور فرهنگی را مکرراً بیان کرده‌اند و ما نیز باید در این مسیر با قوّت قدم برداریم.

مروج اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که در مجموعه شهر اندیشه همیشه به دنبال انجام آن بوده‌ایم انجام امور فرهنگی و برنامه‌های مرتبط با آن است که تاکنون همراهی خوبی بین دستگاه‌های متولی در شهر و شهرستان وجود داشته است و می‌توان گفت حوزه کارهای فرهنگی با وجود میزان بالای مهاجرپذیری شهر اندیشه و تنوع فرهنگ‌ها قابل قبول است.

وی در پایان با اشاره به نیازهای شهر اندیشه خاطرنشان کرد: در کنار رخدادهای فرهنگی مناسب در شهر اندیشه، نیازهایی وجود دارد که یکی از این موارد توجه به زیرساخت‌های فرهنگی  و  ساخت مطلوب مساجد و کانون‌های فرهنگی در شهر اندیشه است که طبق اطلاعات رسیده تعدادی از این نیازها هم اکنون در حال ساخت است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

 

خروج از نسخه موبایل