نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری کارگاه روش تحقیق موضوعی قرآن کریم در آموزش و پرورش شهرستان قدس

کارگاه روش تحقیق موضوعی قرآن کریم با حضور دبیران، مربیان و معاونین پرورشی مدارس شهرستان قدس در سالن دهنو این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر به نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش ، کارگاه روش تحقیق موضوعی قرآن کریم با حضور دبیران، مربیان و معاونین پرورشی مدارس شهرستان قدس در سالن دهنو این شهرستان برگزار شد.
محمد قاسمی در مورد این کارگاه آموزشی گفت: اولین کارگاه روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم با حضور محمدعلی لسانی ، مبدع این طرح و با هدف ایجاد نگرش جدید در تأمل و تفحص در آیات قرآن کریم برگزار شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قدس ادامه داد : این شیوه به شکلی ساده و کاربردی برای تفسیر قرآن به قرآن انجام می شودکه همه افراد با هر سطح سواد و با هر سنی می توانند به صورت موضوعی در آیات نورانی قرآن تدبر نمایند.
قاسمی افزود: از اهداف دیگر این کارگاه آموزشی ، یادگیری دبیران و مربیان و معاونین پرورشی برای انتقال این روش به دانش آموزان و کاربردی نمودن بیشتر مفاهیم قرآن در مدارس و متن زندگی دانش آموزان است.
وی در پایان گفت: در این روش آنچه اهمیت دارد تدبر در آیات و مفهوم یابی مستقیم و بی واسطه از مضامین آن هاست و پژوهش گر قرآنی ، ابتدا باید بکوشد تا فارغ از هرگونه اثرپذیری از نظریات مفسران بی واسطه و مستقیم، از عبارات و اشارات قرآن کریم «استفاده» کند و توشه برگیرد؛ چنان که در دو ـ سه دهه اخیر بسیار بوده اند کسانی که در پرتو روش تحقیق موضوعی و از طریق ارتباط مستقیم با متن قرآن و مفهوم یابی از آن و دست یابی به نکات برجسته و ناب از کلام الله، در ارتباط با موضوع مورد نظر، با قرآن کریم از نو أنس گرفته و تجدید عهد کرده اند

خروج از نسخه موبایل