نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خطبه های نماز شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی، جمعه 1بهمن1395

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی؛امام جمعه محترم شهرستان شهریار وبا سخنرانی قبل از خطبه های حجت الاسلام والمسلمین حسینی زابلی و همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان برگزار گردید .

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه محترم شهرستان شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم شهریار در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد، پس از دعوت همگان به تقوای الهی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو گفت: حادثه‌ای که در ساختمان پلاسکو تهران رخ داد همه مردم را متأثر و اندوهگین ساخت و شاید مسائل مالی در این فاجعه جبران شود اما مسائل جانی جبرانی ندارد مخصوصأ برای آنهایی که نجات دهنده بودند و جان خود را برای نجات مردم به خطر انداختند.

امام جمعه شهریار گفت: به همه آتش نشانان کشور تسلیت عرض کرده و خاضعانه از آنان تشکر میکنم و دست همه را به افتخار میبوسم چراکه خانواده آتش نشانی کشور داغدار است و با رخ دادن این حادثه خیلی از افرادی که متحمل آسیب شده و یا فوت کردند در دو ماه مانده به عید آرزوهایی داشتند که متأسفانه مصیبت وارده بر خانواده این شهدا بسیار بزرگ است.

از این حادثه اولأ مسئولین ما درس بگیرند، درس اینکه در کارها اعتمادی به ساختمانهای کهنه نیست، سهل انگاری ها قابل جبران نیست، نکات ایمنی را سخت گرفته و سفت برخورد کنند. حتی ساختمانهای نوساز و ناظرانی که این ساختمان را تأئید می‌کنند باید با مسئولیت کار کرده و ناظر باشد نه خائن و با پول چشم بر تخلفات نبندند.

۶۰۰ کارگاه در آن ساختمان بوده که فقط ۱۰۰ واحداز آنها بیمه داشته است، معلم خوب آن نیست که هرچه دانش‌آموز بگوید وی هم بگوید چشم، معلم و مسئول خوب آن کسی است که با فطرت مردم را هدایت کرده و سهل انگاری نمی‌کند و برای مسائلی که با جان مردم سر و کار دارد اغماضی نباید صورت بگیرد.
اگر نیاز به وضع قانون جدیدی برای سختگیری بیشتر در مسائل ایمنی است نمایندگان محترم قانون محکم و قاطع در این رابطه وضع کنند و مانند طرح مقاوم سازی برای خانه های روستایی و قدیمی نشود که بعد از مدتی کم کم به فراموشی سپرده شد. ناظر ساختمان، ندیده میگوید من نظارت کردم و رفتم و این خیانت در حق مردم است، البته بعضی ها هم هستند که مومن و دقیق در نظارت فعالیت می‌کنند.

امام جمعه شهریار تصریح کرد: نکته ی قشنگی که پس از این حادثه دیده شد صف کشیدن مردم برای اهدای خون بود که حرکت خودش بسیار شایسته بود اما عکس گرفتن مردم حاضر در محل حادثه پلاسکو و تجمع بیجای آنان باعث کندی حضور نیروهای امدادی و وسایل مربوطه شد که باید فرهنگسازی شود که انشاالله شاهد حادثه های مشابهی نباشیم.

سالمی ضمن بیان سالروز اعدام انقلابی حسنعلی منصور به دست شهید بزرگوار بخارایی در سال ۱۳۴۳ گفت: این دلاور مردان فدائیان اسلام بودند که با کارهای بزرگ خود نظام و انقلاب ما را به دست ما رساندند.

امام جمعه شهریار در ادامه افزود: منافقین از کفار بدترند ، آنان در ادعا مسلمانان هستند در صورتیکه خائنین به ملت و خادم به شیطانند، بیشترین ضربه های که ما خوردیم از منافقین بود و آمریکا و استعمار با استفاده از همین عوامل خود فروخته داخلی بسیاری از علمای انقلاب را به شهادت رساند.

همیشه امام و رهبری این را فرموده اند که نباید به دشمن التماس کرد تا آنها ما را تهدید و تحریم کنند، ضرب المثلی هست که می‌گوید گرگ که مذاکره نمیفهمد و با مذاکره نمیشود طعمه را از دهان آن بیرون آورد تنها با مقاومت و ایستادگی است که می‌توان با این گرگ زمانه مبارزه کرد و هرکجا ایستادگی شد دشمن عقب نشینی کرد و هرکجا به آنها امتیاز داده شد آنها تهدید کرده و باز خواسته‌ی دیگری مطرح کرد.

وی گفت: دشمن در حال برنامه ریزی برای آن است که قوه قضائیه را ضعیف جلوه دهد، با دستگیری جاسوسان و خائنان توسط قوه قضائیه، دشمن در حال هجمه رسانه ای و حمله به این قوه است تا دستگاه قضا منفعل شده و سخت نگیرد اما مردم همواره در کنار قوای جمهوری اسلامی بوده و فریب این هجمه ها را نخواهند خورد.

امام جمعه شهریار با اشاره به ورود ترامپ به کاخ سفید گفت: امروز روز تحلیف رئیس جمهور آمریکاست، سگ زرد برادر شغال است و هیچ فرقی برای ما ندارد و همواره آمریکایی‌ها دشمن مسلمانان و ایران هستند و هرکجا قرآن پیغمبر باشد با آن دشمن هستند. رئیس جمهوری قبلی آمریکا یعنی اوباما هم قول تغییر داد، گفت زندان گوآنتانامو رو میبندم، گفت که وضع مسلمانان را بهتر میکنم اما بدترین جنایات قرن در زمان او اتفاق افتاد.























حضور وشرکت دانش آموزان مدرسه راهنمائی شاهد طیبه شهریار در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان شهریار واجرای سرودتوسط گروه سرود ولایت مدرسه راهنمائی شاهد طیبه





 

خروج از نسخه موبایل