نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اولین خودرو سیار دندان پزشکی جهت ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی ، به دانش آموزان از شهرستان قدس آغاز به کار کرد.

اولین خودرو سیار دندان پزشکی جهت ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی ، به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار با مشارکت بخش خصوصی و همکاری نهادهای دولتی از دبستان حضرت زینب شهرستان قدس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر و روابط عمومی فرمانداری قدس به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش، طرح دندان یاری سیار با مشارکت یک شرکت خصوصی ، انجمن دندان پزشکان ایران و آموزش و پرورش در شهرستان قدس کلید خورد.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان قدس در مراسم افتتاحیه این طرح گفت:بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.
محمدرضا بهمنش ادامه داد: نقش دندان در تغذیه ، سلامتی بدن ، زیبایی و تأثیر آن در روابط اجتماعی بسیار قابل ملاحظه است.
وی افزود: به طور معمول ، مردم پس از ایجاد مشکل به دکتر مراجعه می کنند و مراجعه جهت مراقبت از دندان و پیشگیری از پوسیدگی  آن بسیار محدود است این در حالی است که هزینه های درمان بسیار زیاد بوده و عدم پوشش بیمه ای در این زمینه و پایین بودن سطح درآمد آن را تحت تأثیر خود قرار داده است.
بهمنش حضور خیرین در عرصه های اجتماعی مختلف را بسیار بارز و ارزنده دانسته و بیان کرد: یکی از این عرصه ها که حضور خیرین را می طلبد ، بحث سلامت است که دندان پزشکی یکی از زیرشاخه های مهم آن است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: کار ارزشمندی که برای گروه هدف دانش آموزان این منطقه صورت گرفته به جهت پایین بودن توانایی اقتصادی این گروه ، بسیار جای تقدیر دارد.
رییس هیئت مدیره انجمن دندان پزشکی ایران در این مراسم گفت: در گام اول این طرح بیش از ۱۵۰ دندان پزشک از افراد با تجربه آمادگی خود جهت همکاری خداپسندانه و رایگان خود را اعلام نموده اند. که با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش ، خدمات رایگان دندان پزشکی ، به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.
دکتر علی تاجرنیا افزود: در این طرح علاوه بر کمیته درمانی ،کمیته آموزش عمومی با هدف افزایش سواد سلامت و بهداشت دهان و دندان نیز تشکیل شده است.
شایان ذکر است در طرح دندان یاری اولین خودرو سیار دندان پزشکی جهت ارائه خدمات رایگان دندان پزشکی ، به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار با مشارکت بخش خصوصی و همکاری نهادهای دولتی از دبستان حضرت زینب شهرستان قدس آغاز به کار کرد.

 

خروج از نسخه موبایل