نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیام فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران به مناسبت سالروز “فرار شاه”

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پیامی با گرامیداشت ۲۶ دی ماه سالروز فرار تاریخی شاه از کشور را به تمامی مردم ایران اسلامی تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر،سردار “محسن خانچرلی” در پیامی امروز ۲۶ دی ماه سالروز فرار تاریخی شاه معدوم ایران را به تمامی مردم ایران اسلامی تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است:
با روشن شدن جرقه های اولیه انقلاب و فشار نیروهای مخالف رژیم و هماهنگی قیام های مردمی به رهبری امام خمینی (ره) و کشتار ۱۷شهریور و برگزاری مراسم چهلم شهدا در تهران، تبریز، اصفهان ،مشهد و اعتصاب کارگران شرکت ملی نفت و چاپ مقاله توهین آمیز احمد رشیدی مطلق علیه امام (ره) کنترل امنیت کشور از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج شد و پایه های اقتدار رژیم ۲هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی سست شده و منجر به فرار شاه از ایران شد.
شاه بر اساس مصلحت اندیشی‌های اربابان آمریکایی و انگلیسی خود، بدون خشونت و کشتار مردم و با تشکیل شورای سلطنت و برقراری حکومت نظامی و نیز تکیه بر پشتیبانی نیروهای ارتش و ساواک، از کشور فرار کرد.
سرانجام شاه بعد ظهر روز ۲۶ دی ۱۳۵۷شاه و همسرش تهران را به مقصد مصر ترک کردند پس از خروج شاه از ایران، موج شادی مردم را فرا گرفت و ملت با آمدن به خیابان‌ها و اظهار شادمانی و پخش گل و شیرینی این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند و رژیم سلطنتی کمتر از یک ماه پس از فرار شاه سقوط کرد .
پس از ۲۶ دی درست ۲۶ روز تاریخی بر ملت ایران گذشت تا در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ انقلاب شکوهمند اسلامی که ثمره خون پاک شهدای انقلاب بود به پیروزی رسد.
اینجانب به نوبه خود با گرامیداشت ۲۶ دی ماه سالروز فرار تاریخی شاه از ایران را به همه کارکنان نیروی انتظامی و مردم همیشه در صحنه غرب استان تهران تبریک می گوئیم.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران
سرتیپ دوم پاسدار محسن خانچرلی

خروج از نسخه موبایل