نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پروژه محتشم کاشانی همسو با «اقتصاد مقاومتی» طراحی و احداث شد

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: ابر پروژه محتشم کاشانی که امروز با حضور وزیر محترم ارتباطات افتتاح شد، همسو با مبانی و سیاست های «اقتصاد مقاومتی» طراحی و احداث شد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، حجت اله غلامرضایی در حاشیه گشایش پروژه تونل شهری محتشم کاشانی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تقدیر و تشکر از حضور عضو کابینه دولت یازدهم برای گشایش این طرح عمرانی، آن را نشانگر فضای وحدت و تعامل در جامعه دانست و اضافه کرد: این پروژه به همت مدیریت شهری کرج و به جهت پیاده سازی مبانی «اقتصاد مقاومتی» در ورطه اقدام و عمل یک سال پیش از موعد مقرر به بهره برداری می رسد و به عنوان هدیه ای از جنس کار و تلاش مضاعف به محضر مردم شریف و شهروندان گرامی است.

 

عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه رسانه های جمعی و گروهی در پوشش فعالیت های عمرانی دوره چهارم مدیریت شهری کرج سنگ تمام گذاشته و در اطلاع رسانی حجم گسترده اقدامات صورت گرفته کوشا بوده اند، بیان داشت: این همدلی و وحدت نیازمند شکر الهی است و امیدواریم که پایان دوره بتوانیم به عهد و پیمانی که با مردم بسته ایم، جامه عمل بپوشانیم.

 

وی با تاکید بر اینکه پروژه محتشم کاشانی (مهرویلا) به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر دارای پنج پل است که بخشی از آن به شکل زیرگذر از آزاد راه کرج – قزوین می گذرد و همچنین دارای یکهزار و ۱۰۰ متر تونل می باشد که ۵۵۰ متر آن مسقف و ۵۰۰ متر مابقی روباز است، عنوان کرد: دوره چهارم مدیریت شهری کرج در حوزه عمرانی بسیار موفق عمل کرده و این مهم مورد تاکید مسئولان ارشد کشوری و استانی نیز قرار گرفته است.

 

غلامرضایی در پایان از ترافیک، آلودگی هوا و چالش های زیست محیطی به عنوان دغدغه های جدی مدیریت شهری کرج یاد کرد و با بیان اینکه سلامت شهروندان در معرض تهدید جدی قرار دارد، گفت: امید است با همکاری دولت بتوانیم گام های بزرگی در جهت روان سازی ترافیک برداریم که احداث پروژه هایی همچون محتشم کاشانی نیز در همین راستا به شمار می رود.

 

یادآور می شود مُحتَشَم کاشانی (۹۰۵ ه.ق در کاشان – ۹۹۶ ه.ق در کاشان) شاعر پارسی‌گوی سده دهم هجری و هم‌دوره با پادشاهی شاه طهماسب یکم صفوی بود. شغل اصلی محتشم بزازی و شَعربافی بود و تمام عمر خود را در کاشان زیست.

 

محتشم از پیروان مکتب وقوع و از مهمترین شاعران مرثیه‌سرای شیعه است. ترکیب‌بند «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» معروف‌ترین مرثیه برای کشتگان واقعه کربلا در ادبیات فارسی است.

خروج از نسخه موبایل