نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آیت الله هاشمی رفسنجانی توانست جایی ویژه برای مفهوم صبر در ادبیات سیاسی دنیا باز کند

دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: صبوری و مظلومیت ایشان مثال زدنی است. انبوه تهمت ها نشان از صبوری و مظلومیت ایشان دارد و واقعا ایشان با رفتار و اخلاق خود، جایی ویژه برای کلمه صبر و مفهوم صبر در ادبیات سیاسی دنیا باز کردند به نحوی که عکس العمل ایشان حتی در مقابل مخالفین خودشان همانگونه که توصیه قرآن است به شکل ارشاد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ با سخنرانی دکتر سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروج امام جمعه اندیشه، مسئولان  شهرستان شهریار و مردم شهر اندیشه در مصلای این شهر برگزار شد.
دکتر سعید ناجی ضمن عرض تسلیت این اتفاق بزرگ در حوزه انقلاب اسلامی گفت: امید است با قدردانی از نعمت هایی که پروردگار متعال در اختیار ما قرار داده است بتوانیم مصمم تر حرکت کنیم
فرماندار شهرستان شهریار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی شناخته شده برای همه دانست و گفت: به اعتقاد بنده حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یک انقلابی تمام عیار است و شاید تنها کسی باشد که بعد از حضرت امام چنین گستره ای از فعالیت هایشان در انقلاب ثبت شده است.
دکتر ناجی با تشریح روند فعالیت های حضرت آیت الله هاشم از بدو انقلاب و همراهی نزدیک ایشان با حضرت امام(ره) اظهار داشت: تمامی فعالیت ها و مسئولیت های ایشان در طول انقلاب نشان از اعتقاد و اعتماد کامل حضرت امام(ره) و پیوند گسترده و نزدیک با ایشان دارد.
فرماندار شهرستان شهریار با ذکر این نکته که آیت الله هاشمی همواره پیرو رهبری معظم انقلاب بودند اظهار داشت: حضور و استمرار آیت الله هاشمی در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از حسن اعتماد مقام معظم رهبری به ایشان دارد و نشان از دوستی ایشان دارد که این موضوع در پیام رهبر معظم انقلاب به ظرافت نشان داده شد است.
دکتر ناجی که در جمع نمازگزاران شهر اندیشه به مناسبت بزرگداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی سخن می گفت با ذکر توانمندی ها و ویژگی های ایشان گفت: ایشان به عنوان یک قرآن پژوه و اسلام شناس حضور داشتند و تالیفات ایشان نشان از این ویژگی ها دارد.
وی آیت الله هاشمی را گنجینه اسرار نظام و انقلاب و دایره المعارف انقلاب اسلامی توصیف کرد که سخنان ایشان به عنوان یک مرجع در تاریخ انقلاب اسلامی است و ادامه داد:  مسئولیت پذیری و از خودگذشتگی ایشان در کنار اولویت دادن به مصالح نظام و انقلاب در برابر مصالح شخصی ،از ویژگی های بارز ایشان بود و این موضوع را در پایان دادن به جنگ، کاندیداشدن ایشان در انتخابات ریاست جمهوری و بسیاری موارد دیگر در مقاطع مختلف  شاهد بودیم.
ناجی سکوت در برابر تمامی  تهمت ها و توهین ها و بسیاری از آزار و اذیت ها را که نمی توان کتمان کرد را ازدیگر خصوصیات ایشان ذکر کرد و افزود: ما مجبوریم برخی از واقعیت ها را بپذیریم و از آنها برای آینده درس بگیریم. ایشان در برابر تمامی تهمت هایی که خارج از حوزه اخلاق بود سکوت اختیار کردند. صبوری و مظلومیت ایشان مثال زدنی است. انبوه تهمت ها نشان از صبوری و مظلومیت ایشان دارد و واقعا ایشان با رفتار و اخلاق خود، جایی ویژه برای کلمه صبر و مفهوم صبر در ادبیات سیاسی دنیا باز کردند به نحوی که عکس العمل ایشان حتی در مقابل مخالفین خودشان همانگونه که توصیه قرآن است به شکل ارشاد بود.
نماینده عالی دولت در تبیین شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: برخی معتقدند مظلومیت ایشان حتی از مظلومیت شهید بهشتی نیز بیشتر بود چرا که شهید بهشتی در برابر منافقین جداشده از انقلاب قرار داشت اما ایشان در بسیاری از مواقع از جانب کسانی مورد تهمت و افترا قرار می گرفت که در حوزه خودی و انقلاب تعریف می شدند.
فرماندار شهرستان شهریار با ذکر این جمله که آیت الله هاشمی رعایت اخلاق و ادب را هم در کلام خود داشتند و هم توصیه می کردند؛ بیان داشت: رویکرد آیت الله هاشمی رویکردی وحدت بخش با  تاکید بر اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط در هر حوزه ای و نسبت به هرکسی بود، تکیه بر مردم و خواست و مطالبات مردم از ویژگی های ایشان بود و در جهت حفظ انقلاب که حاصل خون شهدا و حضرت امام بود، تمامی زندگی خود و حیثیت خود را گذاشت و مضایقه نکرد.
ناجی با اشاره به تشییع باشکوه و میلیونی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: حضور میلیونی مردم عزیز و قدرشناس ، باید ما را هوشیار کند تا هوشمندانه تر عمل کنیم و بدانیم که هدف دشمن و هر آن کس که انقلاب و ایران پیشرفته و متعالی را نمی خواهد هدف اش ایجاد تزلزل در ساختار سیاسی کشور است چرا که به دنبال نفاق و جداکردن عناصر اصلی نظام و انقلاب از کشور است.
وی افزود: آیت الله هاشمی یکی از موثرترین افراد در نظام بود که دشمن تلاش کرد تا از طریق دروغ بستن، از طریق به سکوت واداشتن، از طریق به انزوا کشاندن و  پرده کشیدن بر روی واقعیات به ایشان ضربه بزند.
فرماندار شهریار ادامه داد: ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و جدا کردن مردم از مسئولان و نظام یکی دیگر از راه های ضربه زدن به نظام است و بزرگ کردن موضوعات و جلوه دادن موضوعات و مشکلات، خواست دشمنان نظام و انقلاب است.
دکتر سعید ناجی با اظهار گله مندی از برگزاری برخی مجالس و برنامه ها که در آن دولت و خدمات مسئولان تخریب می شود گفت: مجلسی به نام عزیزی دایر می شود اما در آنجا کلامی که منتشر می شود عمدتا، تخریب دولت، تخریب نظام و دستاوردهای آن، القای  فاصله بین رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است و این سخنان قطعا به ضرر نظام است قطعا به ضرر انقلاب است و قطعا در مسیر اهداف و منویات مقام معظم رهبری نیست. چرا که در مفاهیم دینی و ادبیات ملی خود داریم که اجازه دهیم افرادی که در حوزه انقلاب تعریف شده اند سخنانشان را بگویند و بشنویم و قول احسن را انتخاب کنیم و در این فضاست که بصیرت افزایی شکل می گیرد و کشور رشد پیدا می کند و اجازه تعالی و کمال برای انسان و جامعه بوجود می آید.
فرماندار شهرستان شهریار اظهار داشت: توجه نکردن به خواست و مطالبه مردم و آنچه که در دل مردم می گذرد می تواند به عنوان یک آسیب در جهت جدا کردن مردم از انقلاب تلقی شود و اگر وقتی که باید بشنویم صدای مردم را، آن را نشنویم؛ ممکن است مردم مسیر خود را از من که گوش شنوا ندارم جدا کنند و رویدادهایی همانند انتخابات نشان می دهد که خواست و نظر مردم چیست؟ اگر بازهم بی توجهی کنیم آنوقت شکافی را که دشمن به دنبال آن است حاصل می شود و نمی توانیم جبران کنیم و هیچ کس تضمین نکرده است که اگر مردم از یک نظام سیاسی جدا شدند آن نظام پایدار می ماند.
وی ادامه داد: ما نظام و مجموعه نظام را یک خانواده می دانیم و باید به آن احترام بگذاریم هرچند که ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند. برخی به دنبال این هستند که خطی را پیدا کنند و آن خط را پرنگ کنند و بگویند که شما از انقلاب نیستید اینها به انقلاب و نظام آسیب می زند.
ناجی رحلت آیت الله هاشمی را مثل حیات ایشان دارای درس هایی برای کشور دانست و گفت: رحلت ایشان نیز می تواند تغییر روش هایی را برای کشور ایجاد کند که سبب انسجام هرچه بیشتر بین اعضای درون نظام و کشور باشد. آن چه که حضرت آیت الله هاشمی بارها تاکید کردند نگاه بخششی و رئوفانه و استفاده از کلمات محبت آمیز است که می تواند در جهت تقویت وحدت و انسجام کشور بسیار تاثیرگذار باشد. هر خانواده ای ممکن است در برهه ای از تاریخ دچار بحران شود و زخم هایی بردارد نمک پاشیدن به زخم ها هنر نیست بلکه باید زخم هایی که سال های پس از انقلاب برداشته ایم را مرهم بگذاریم و با استفاده از مناسبت ها و موضوعات پیش آمده بر طبل وحدت بکوبیم و از همدیگر بگذریم و این رویکرد و نگاه اعتدالی به موضوعات و نگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
وی در پایان گفت: اگر چه مثل هاشمی نداریم اما هاشمی ها داریم و در راس آنها رهبر معظم انقلاب را داریم که باید با تبعیت از آن چه که می فرمایند نه کمتر و نه بیشتر دقت کنیم


خروج از نسخه موبایل