نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشکر ریس ستاد انتخابات آیت الله هاشمی در غرب استان تهران از مردم جهت حضور در مراسم تدفین و تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

تشکر ریس ستاد انتخابات آیت الله هاشمی از مردم جهت حضور در مراسم تدفین و تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

حزب اسلامی کار با انتشار پیامی، از ملت شریف تهران و ایران اسلامی برای بدرقه‌ی باشکوه پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبر شهر متن این پیام به شرح زیر است:

امروز بار دیگر ملت ایران چون همیشه به جهانیان آموخت که برای بزرگمردان سرزمین خود احترام و شأن ویژه‌ای قایل است. مردم ایران از نخستین ساعات تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی با چشمانی اشکبار اما امیدوار به آینده، یار و یاور معمار کبیر انقلاب را تا جوار او مشایعت کردند. جمعیت میلیونی روز ۲۱ دی ماه ۹۵ در مراسم تشییع و تدفین عالم مجاهد و زاهد وارسته، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه و جلوه دیگری از تکریم و تایید راه و روش مردان بزرگ انقلاب اسلامی ایران بود. آنچه در این روز تاریخی رقم خورد تنها وداع با رهرو امام(ره) و یا معماری از معماران بزرگ انقلاب نبود؛ امروز ملت ایران با مردی وداع کرد که همواره مصالح جمع و ملت ایران را بر منافع خود و خانواده‌اش ترجیح می‌داد تا مبادا گزندی و غباری به ارکان نظام و توده‌های مردم برسد یا بنشیند. امروز ملت ایران با بزرگ‌مردی وداع کرد که با مسایل کلان و خرد نظام عالمانه و مجتهدانه برخورد می‌کرد. او از عوام‌فریبی به شدت پرهیز می‌کرد. امروز ملت ایران با مردی از تبار نیکان وداع کرد که هیچ‌گاه روی از مردم برنتافت و همواره خود را در برابر رأی آنها قرار داد تا میزان علاقه‌ی خود به آنان را و میزان محبت و اعتماد آنان به خود را بسنجد و ببیند. امروز ملت شریف و رشید و سربلند ایران با سردار بزرگی وداع کرد که رشد علمی و پیشرفت فناورانه ایران برای او دغدغه‌ای تمام ناشدنی بود. دستاوردهای بزرگ هسته‌ای که اکنون به آن می‌بالیم، با اندیشه بلند او بعد از انقلاب پی گرفته شد و به بار نشست. ملت سرزمین کهن ایران، امروز با روشن‌اندیش و عالم مجاهدی وداع کرد که به‌ حق شهروندی و بیان افکار مردم توسط رسانه‌ها، اساتید دانشگاه، روشنفکران و دلسوزان اعتقادی راسخ داشت. او همواره سعی می‌کرد تا شنونده خوبی برای نظرات توده‌های مردم باشد. گاه انتقادهای گزنده را می‌شنید اما با صبری مثال‌زدنی و آرامشی بی‌بدیل به اصلاح امور می‌پرداخت. معتقد بود تا نظرش را نخواسته‌اند، نباید اعتقادات یا اندیشه‌هایش را تحمیل کند. این اوج بزرگی یک اندیشمند وارسته است. جان و روح او آمیخته با شور برای رشد و پیشرفت ایران بود. چه بسیار مدیرانی که در سایه اندیشمندی و هوش و ذکاوت او رشد یافتند و امروز سکان‌دار پیشرفت ایران هستند.

اینجانب امیر ارسلان رجبی ضمن قدردانی و تجلیل از این همه محبت و قدرشناسی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی ایران، آزرومند است که راه و اندیشه او همچنان چراغ فرداها و قرن‌های آینده این سرزمین باشد. هرچند تقدیر چنین رقم خورد که حیات مادی را ترک کند اما اندیشه و افکار بلند او کاروان بزرگ انقلاب را ترک نخواهد کرد. اینک این ماییم و راه روشن و بی‌بدیل او. این ماییم و عظمت اندیشه و افکار اعتدالی و اصلاحی او. این ماییم و این برگ‌برگ تاریخ نانوشته انقلاب برای سال‌ها و قرن‌های آینده.


خروج از نسخه موبایل