نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رشد قارچ گونه کارگاه های تولیدی در باغات شهریار نگران کننده است

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت:رشد قارچ گونه کارگاه های تولیدی در برخی از اراضی و باغات این شهرستان نگران کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر؛ محمد محمودی شاه نشین در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به نقش حائز اهمیت زراعت و کشاورزی در پیشرفت و شکوفایی کشور اظهار داشت:شهریار به عنوان یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک در غرب استان تهران، از ظرفیت های بالقوه و متنوعی در این حوزه(کشاورزی و باغداری) برخوردار است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:علیرغم چنین توانمندی هایی، متأسفانه رشد قارچ گونه کارگاه های تولیدی در اراضی زراعی و کشاورزی و باغات این منطقه، از موضوعاتی است که استمرار آن توانمندی اشاره شده را به مخاطره می اندازد.

وی افزود:بدون تردید کارگاه های تولیدی نیز از بازوان و ارکان مهم اقتصادی به شمار می روند که ثمرات آن در بخش ها و عرصه های گوناگون غیر قابل کتمان است، اما می طلبد با اتخاذ تدابیر موثر و برنامه ریزی مدون و اصولی، بستر مناسب تری برای استقرار و احداث این مراکز فراهم شود تا استعدادهای طبیعی و خدادادی همچون اراضی زراعی، کشاورزی و باغی نیز حفظ شود.

محمودی شاه نشین عنوان کرد:یکی از ضروریات فعلی کشور به نیازسنجی منطقه ای وتحلیل و بررسی ظرفیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود در اقصی نقاط کشور از حیث جفرافیایی، اقلیمی و سرزمینی معطوف می شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:به تعبیری دیگر باید با تعریف و تأمین ساز و کاری مشخص، شرایطی فراهم شود که در سایه آن، برای تمامی نقاط کشور، برنامه ای موثر، کارآمد و شایسته، متناسب با توانمندی ها، فرصت ها و تهدیدهای آن منطقه تعریف و تدوین شود.

وی افزود:نیازسنجی و تبیین و بررسی استعدادها در حوزه های زراعت، کشاورزی، باغداری، تولید، صنایع سبک، سنگین و…از الزاماتی است که با حصول آن بهره وری ها به میزان فزاینده ای ارتقا خواهد یافت.

محمودی شاه نشین یادآور شد:باید برای تمامی نقاط کشور اعم از کلان شهرها، مناطق شهری، روستاها، عرصه های طبیعی اعم از دشت، جنگل ها، دریا و…برنامه ریزی شود و بدون تردید با چنین رویکردی، از بسیاری آزمون و خطاها و بروز مجدد تجارب تلخ یا شکست خورده پیشگیری خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل