نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

افزایش تعرفه کالاهای چینی در کنترل واردات غیر ضروری موثر است

به گزاش خبرگزای خبرشهر، محمد محمودی شاه نشین در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به لزوم کنترل و مهار هر چه بیشتر وارداتِ محصولات و کالاهای چینی و خارجی به کشور اظهار داشت:بدون تردید تقویت تولید و توجه مضاعف به این امر خطیر، یکی از مولفه های اساسی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:دلایل و عوامل متعددی در واردات کالاهای چینی به بازار ایران وجود داردکه بخشی از آن به تعرفه هایی معطوف می شود که باید با افزایش وتشدید آن، زمینه و بستر مطلوب تری برای رقابت تولید کنندگان داخلی با محصولات خارجی فراهم شود.

وی افزود: در شرایطی که امکان تولید کالاهای مشابه در عرصه داخلی  وجود دارد، حتی المقدور باید از واردات کالاهای غیر ضروری به کشور جلوگیری شود.

محمودی شاه نشین گفت: دلایل و عوامل دیگری نیز در تسهیل واردات کالاهای چینی یا خارجی به کشور وجود داشته که یکی از موارد آن به عدم امکان نقل و انتقالات پولی در گذشته مربوط می شد که باعث بروز شرایطی شده بود که به ناچار باید ما به ازای ارزش پولی، کالا وارد می کردیم ودر چنین شرایطی روند واردات کالای خارجی تسریع و تشدید می شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:به هر ترتیب با حصول برخی گشایش ها در عرصه مراودات مالی، پولی و تجاری ایران با دیگر کشورها، امکان بهبود این شرایط بوجود می آید و همین امر در کنترل و مهار این معضل(واردات بی رویه) موثر خواهد بود.

وی یادآور شد:عزم دولت و مجلس بر این اصل و ضرورت استوار است تا زمینه حمایت از تولید داخلی و کاهش صادرات بی رویه و غیر ضروری فراهم شود و در این راستا گام های مثبت و سازنده مطلوبی برداشته شده که تا رسیدنِ به نقطه ایده آل فاصله داریم وتحقق اهداف و برنامه های تعریف و تعیین شده در این خصوص مستلزم تلاش و زمان هر چه بیشتری است.

 

خروج از نسخه موبایل