نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

معاون استاندار تهران: رعایت حقوق شهروندی نشانگر پایبندی به عدالت است.

سیدشهاب الدین چاوشی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان تهران افزود: زندگی اجتماعی انسان ها ناگزیر از پذیرفتن نظم خاصی است که باید متضمن صیانت از حقوق شهروندان باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرشهر؛ چاوشی اظهار کرد: قوانین مختلفی در کشور برای رعایت حقوق شهروندی شکل گرفته، اما قانون اساسی جمهوری اسلامی در رعایت حقوق اساسی ملت به طور شفاف حقوق شهروندان را تببین و تشریح کرده است.
معاون سیاسی،اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: عمده حقوق ملت تکالیفی است که حکومت داران با پذیرش حکومت در قبال شهروندان برای برخورداری منصفانه از حقوق شرعی و قانونی بر عهده گرفته اند.
چاوشی گفت: امروز میزان حضور و مشارکت مردم در عرصه حمایت از اقدامات سیاسی دولت ها نشانگر میزان رضایتمندی آنان است و این مقبولیت و مشروعیت سیاسی به میزان زیادی به نحوه رعایت حقوق مردم از سوی نهادها و دستگاه های وابسته به حکومت بستگی دارد.
وی با تاکید بر اینکه در راس حقوق شهروندی لزوم شفافیت در عملکرد حکومت و پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم قرار دارد گفت: هر حکومتی در پاسخ به مطالبات سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دچار نارسایی شود، در موضوع دامنه نفوذ با مشکلات جدی مواجه می شود.
چاوشی با اشاره به اینکه هنر حکومت نفوذ در دل های مردم است، افزود: هر میزان پایبندی به رعایت حقوق شهروندی از سوی ارکان حکومت عمیق تر و دقیق تر باشد حکومت محبوب تر و در اجرای برنامه های خود که نیازمند مشارکت و حمایت عمومی مردم است، موفق تر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه امروزه سرمایه اجتماعی مهمترین مولفه اقتدار ملی کشور است، افزود: این سرمایه به واسطه حضور، همدلی و مشارکت همه جانبه مردم میسر می شود، حتی ایستادگی در مقابل زورگویی بیگانگان نیز متکی به نحوه حمایت عمومی مردم از حکومت خواهد بود.
چاوشی تصریح کرد: برای رعایت قانونی، اخلاقی و هنجارهای جامعه ارکان حکومت از هم سزاوارترند و عملکرد و رفتارهای آنان الگوی مردم و افکار عمومی جامعه خواهد بود.
معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران گفت: در فضای نقض قانون، بی اعتمادی و تهمت به نهادهای مختلف نظام سیاسی نمی توان از جامعه انتظار همدلی و یکرنگی را داشت.
چاوشی با ذکر جمله ای از بیانات آیت الله جوادی آملی با این عنوان که ظاهر مردم باطن مسئولان است، اظهار کرد: رفتارهای مردم انعکاسی از عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی است و کوچکترین بی اعتمادی در افکار عمومی موج گسترده ای را در عکس العمل ها و بی تفاوتی مردم بدنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز ولادت پیامبر رحمت(ص) قرار داریم، اظهار کرد: پیامبراکرم (ص)، الگوی مهربانی، رفق و مدارا بود و شدت قاطعیت خویش را صرفا متوجه دشمنان لجوج می کرد و حتی در مقابل افراد گمراه آنقدر دلسوز بود که برای هدایت آنان خود را به رنج می افکند.
وی افزود: رفتار عطوفت آمیز پیامبر(ص) الگوی بی بدیل مسالمت و سرمشق برای همه انسان هایی است که می خواهند انسانی زندگی کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: دیپلماسی پیامبر(ص) یکی از کارسازترین عوامل تمدن اسلامی است که صلابت منطق دینی را در مقابل همه جریان های مخالف به اثبات رساند.
وی گفت: دولت در دیپلماسی کارآمد هسته ای، ترفند آمریکا در اشاعه شعار ایران هراسی را خنثی کرد و با شکستن تحریم، تولید و فروش نفت را با صادرات سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز به کشور ارمغان آورد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه دیپلماسی دولت به دنیا ثابت کرد که اسلام ناب محمدی(ص) با آنچه در دنیا داعشی ها به نام اسلام علم کرده اند متفاوت است، افزود: تفکرات افراطی های همچون طالبان، داعش و القاعده هیچ ارتباطی به اسلام پیامبر اکرم(ص) ندارد

خروج از نسخه موبایل