نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سخنان حجت الاسلام و المسلمین سالمی امام جمعه محترم شهریار در مراسم بزرگداشت ستارگان محراب

به گزارش پایگاه خبرگزاری خبرشهر؛ حجت الاسلام و المسلمین  سالمی: امام جمعه محترم شهریار در مراسم بزرگداشت ستارگان محراب که با هدف تجلیل از خدمات ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین مرحوم شیخ محمد جعفر ثمری امام جمعه فقید شهریار در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، ضمن قدردانی و تشکر از دست اندرکاران برگزاری چنین مراسماتی گفت: ما برگزاری این چنین نشست هایی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم توانایی آن را داشته باشیم که همواره از علمای شهرمان تجلیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سالمی گفت: سلسله نشست های ستارگان محراب تا کنون صرفا در سطح شهر تهران برگزار شده است و برگزاری آن در شهرستان شهریار برای نخستین بار صورت گرفته است. این مراسم بزرگداشت به منظور تجلیل از مفاخری است که سالیان متمادی برای محراب و سنگر نماز جمعه زحمت کشیده اند. البته باید عرض کنم حتی چنین مراسماتی گوشه ای از زحمات مرحوم شیخ محمد جعفر ثمری را جبران نخواهد کرد.

امام جمعه شهریار افزود: مرحوم ثمری موسس و بنیان گذار حوزه علمیه امام صادق(ع) شهریار بوده است، این حوزه علمیه اکنون بیش از ۶۰۰ طلبه و استاد دارد که برخی از آن ها همچون نگینی در استان تهران و حتی در سطح کشور می درخشند. اهمیت این بحث زمانی ارزشمند است که بدانیم شهرستان شهریار تنها دارای سه حوزه علمیه است. بنده همچنین پیشنهادی برای برگزاری بهتر اینگونه مراسم ها دارم؛ اگر بخواهیم بیش از پیش قدردان زحمات مفاخر شهرستان شهریار باشیم بهتر است از هر روحانی در مسجد محل فعالیت خودش قدردانی به عمل آید.

وی اضافه کرد: در زمان های گذشته شهرستان شهریار فقط یک امام جمعه داشت و حاج آقا ثمری مسئولیت برگزاری نماز جمعه در این شهرستان را عهده دار بود و انصافا هم زحمات زیادی در این راه متقبل شد. مسلما تلاش های وی در نزد خداوند متعال مد نظر قرار خواهد گرفت و ما باید همواره شکر گذار خداوند رحمان باشیم که چنین نعمتی را به ما ارزانی داشته است.

سالمی در پایان خاطر نشان کرد: نباید تقدیر و تشکر از مرحوم محمد جعفر ثمری را فقط محدود به این مراسم کنیم و باید از هر فرصتی برای قدردانی از تلاش و کوشش های این نعمت ارزنده استفاده کنیم.

 

خروج از نسخه موبایل