نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشریح شرایط افزایش تعداد نمایندگان در مجلس یازدهم/ تعداد نمایندگان حوزه شهریار، قدس و ملارد افزایش می‌یابد

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انتخابیه من با یک و نیم میلیون جمعیت تنها یک نماینده دارد که قطعا با افزایش نماینده این حوزه موافقت خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار ، در خصوص طرح بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کلیات این طرح با حضور نمایندگان وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و‌ نقاط قوت موضوع و سوابق آن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معاون سیاسی وقت وزارت کشور که در حال حاضر قائم مقام وزارت کشور است، با کلیات افزایش تعداد نمایندگان موافقت شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح آمده است که ۳۱ نماینده به تعداد نمایندگان افزوده خواهد شد ولی این امکان نیز وجود دارد که تا ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود.

محمودی شاه‌نشین متذکر شد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود ، تا سال ۱۳۹۷ ، ۲ دوره  ۱۰ ساله را پشت سر گذارده‌ایم که بر طبق قانون به ازای هر ۱۰ سال می‌بایست ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان افزوده شود.

وی افزود: احتمال اینکه ۴۰ نفر در دور بعدی به تعداد فعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود کم است و حدود ۳۴ نفر در دوره  بعدی به تعداد نمایندگان افزوده خواهد شد و امیدواریم که معضل کمبود نمایندگان به نسبت جمعیت کوزه انتخابیه رفع شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انتخابیه من با یک و نیم میلیون جمعیت تنها یک نماینده دارد که قطعا با افزایش نماینده این حوزه موافقت خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت تمایل داشت که ۳ ماه توقف داده شود تا لایحه آن ارائه شود ولی با توجه به پیش رو بودن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و امکان تغییر دولت، اعضای کمیسیون صلاح دانستند تا این روند ادامه یابد و بعد از بررسی لایحه برنامه ششم، کمیسیون شوراها جلساتی را با روسای مجامع استان‌ها برگزار کند و بعد از جمع بندی در کمیسیون اقدامات کارشناسی نیز انجام می‌شود و تا پایان سال جاری، افزایش تعداد نمایندگان انجام شود./

 

خروج از نسخه موبایل