نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انتخابات الکترونیکی شوراها در ۱۱ هزار شعبه برگزار می‌شود/ یک سوم جمعیت رای دهندگان در یک ششم شعب انتخاباتی به صورت الکترونیکی رای می‌دهند

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها در ۱۱ هزار شعبه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر؛ محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ، با بیان اینکه در جلسه کمیسیون شوراها مقرر شد تا در یک ششم حوزه های انتخابیه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، اظهار داشت: به لحاظ جمعیتی، یک سوم آرا کل کشور در این حوزه ها قرار دارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات الکترونیکی در یک ششم شعب برگزار می‌شود که معادل یک سوم آراء می‌باشد زیرا جمعیت بیشتری در این شعب قرار دارند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، بیان کرد: هنوز شهرها را انتخاب نکرده ایم ولی تلاش ما بر این است که انتخابات در شهرهایی برگزار شود که شمارش نتایج آراء، مشکل تر است را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ۶۶ هزار شعبه اخذ رای وجود دارد که در ۱۱ هزار شعبه، انتخابات شوراهای اسلامی شهر بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

محمودی شاه‌نشین گفت: ۳ مرجع مورد اعتماد امنیت نرم افزاری و سخت افزاری تجهیزات انتخابات الکترونیکی را بررسی کردند. وزارت کشور و نهادهایی که متخصص بررسی موضوع مورد نظر هستند، امنیت تجهیزات انتخابات الکترونیکی را تایید کرده‌اند.

وی افزود: کمیته IT کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با مسئولیت قاسم میرزایی نیکو و ۳ نفر از مهندسین مجرب این بخش که از مجلس و خارج از مجلس هستند، امورات مربوطه را پیگیری می‌کنند و بررسی های دوباره ای انجام داده اند و امنیت کافی را در این بخش احراز کرده‌اند./

 

خروج از نسخه موبایل