نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد

مدیر آموزش وپرورش شهریاردر مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز ،قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر و دفتر اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهریار: مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز به صورت نمادین باحضور امام جمعه اندیشه ،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  شهریار ،مدیر آموزش وپرورش ،معاون پژوهش و سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی در آموزشگاه فرزانگان اندیشه برگزار شد .

مدیر آموزش وپرورش شهریار در این مراسم با بیان این موضوع که قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد گفت : قرآن برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

علی ذبیحی درادامه با اشاره به نقش های قرآن در زندگی بشریت اظهارداشت :نقش برجسته قرآن برای جامعه بشری، این است که ظرفیت جهان شمولی دارد و پیام های آن برای تمام مصلحان جهان و حافظان حقوق بشر، قابل اعتنا و کاربردی است.

وی اذعان داشت :تکیه بر نقاط مشترک پیروان ادیان آسمانی و پایبندی به اصول انسانی (مانند عدالت گستری، امانت داری و…)، تلاش برای ریشه کنی هرگونه ناهنجاری، ناپاکی و اختلاف همگی شاخص هایی است که ظرفیت جهان شمولی قرآن را به نمایش گذاشته است.

این مسئول در پایان خطاب به دانش آموزان متذکر شد : اگر  می خواهید خدا را بشناسید، بدانید از کجا آمده و به کجا خواهید رفت و از خودبینی و بزرگ بینی به دور باشید باید سراغ قرآن این کتاب روشن الهی بروید،از او مدد گیریدو در آیاتش تفکرکنید.

خروج از نسخه موبایل