نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همکاری نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی محقق می شود، گفت:تحقق و ارتقاء احساس امنیت اجتماعی در گرو مشارکت عمومی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر، سردار “محسن خانچرلی” با اشاره به اینکه مشارکت نهاد ها و سازمانها مهمترین علل کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است،بیان داشت: نوع و میزان مشارکت سازمان های دولتی بسیار مهم است تا جایی که اندیشمندان علوم اجتماعی مشارکت آنها را از عوامل اصلی توسعه کشورها می دانند.

وی با بیان اینکه پلیس، بدون تحقیق و جستجو وارد عمل نمی شود، گفت: این در حالیست که گزارش های مردم همیشه درست و کامل بوده و پلیس همواره مدیون مردم است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران تصریح کرد:هر چه تعامل و مشارکت با سازمان های دولتی افزایش یابد آسیب های اجتماعی در جامعه نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه گسترش مشارکت پلیس موجب نوآوری و خلاقیت در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی می شود، افزود: در این صورت است که بی اعتمادی و نداشتن تعاون و همکاری در تأمین نظم و امنیت جای خود را به همبستگی، وحدت ملی و انسجام اجتماعی می دهد.

سردار خانچرلی گفت: با توجه به گستردگی مسائل اجتماعی در غرب استان تهران، مشارکت سازمان های دولتی و غیر دولتی با پلیس امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: با توجه به مسائل اجتماعی در جامعه و با همکاری سازمانهای دولتی و غیر دولتی،پلیس بایستی اقدامات خود در زمینه کنترل و پیشگیری جرائم و آسیب های اجتماعی را انجام دهد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه امنیت نعمت بسیار بزرگی است، تأکید کرد: تحقق و ارتقاء احساس امنیت اجتماعی در گرو مشارکت عمومی است و رویکرد جامعه محوری پلیس نیز باعث پیوند عمیق بین نیروی انتظامی و مردم می شود.

سردار خانچرلی در پایان تحقق امنیت اجتماعی پایدار در جامعه را از برآیند کارکرد نهادهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی برشمرد و گفت: ایجاد امنیت و افزایش احساس آن، نیازمند مشارکت سه عنصر مهم مردم، مسئولان و پلیس است.

 

خروج از نسخه موبایل