نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سخنرانی امام جمعه محترم ؛حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ موسی سالمی با موضوع سبک زندگی اسلامی برای فرماندهان پایگاههای بسیج سپاه ناحیه شهریار.

به گزارش خبرنگار خبرشهر، نماینده ولی فقیه در شهریار با بیان اینکه اشاعه و ترویج محسنات واجباتی همچون امر به معروف، نهی از منکر، خمس و زکات از هر نظر اثر گذار است، ابراز داشت: با توجه و دقت در اجرایی شدن این چهار واجب شرعی،

می توان هم مشکلات اخلاقی، اجتماعی و عمومی جامعه را حل کرد و هم مشکلات مالی و اقتصادی را مرتفع نمود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهریار گفت: اگر افراد جامعه خمس و زکات خود را بپردازند می توان با آن بسیاری از نیازهای مالی و اقتصادی نیازمندان را رفع کرد و بار سنگینی از دوش دولت برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین سالمی در تشریح فعالیت های ستاد احیای شهرستان شهریار تصریح نمود: بنده هر هفته در خطبه اول نماز جمعه در خصوص علل ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صحبت می کنم.

من معتقدم در اسلام امر به معروف واجب تر و پر اهمیت تر از نهی از منکر است. اگر به امور معروف و پسندیده به بهترین شکل پرداخته شود، منکرات نیز از بین می روند و جامعه سالم و آرام می شود.

سالمی افزود: امروزه به جهت پرداختن به مسائل جانبی در کشور، متاسفانه امر به معروف به فراموشی سپرده شده است. توسعه و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح همه جانبه امور، لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: نتایج فعالیت های فرهنگی، دیربازده است و عجله در کارهای فرهنگی نیز شایسته نیست، اما نباید دست روی دست هم گذاشت تا شیاطین در خانواده ها و جامعه رخنه کنند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان عملکرد مناسبی در این مدت داشته است

چرا که ما با راه اندازی معاونت های اجرایی با محوریت دادستان-معاونت فرهنگی با محوریت ریاست آموزش و پرورش-معاونت ادارات با محوریت فرماندار و معاونت تشکل های مردمی با محوریت ریاست تبلیغات اسلامی، اقدامات شایسته ای انجام داده ایم.



خروج از نسخه موبایل