نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم‎نفت روسیه تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرشهر،  این تفاهمنامه صبح امروز با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم‎نفت روسیه امضا شد.

سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و الکساندر دکوف، مدیرعامل شرکت گازپروم‎نفت این تفاهم‎نامه را امضا کردند.

این تفاهمنامه با هدف مطالعه ۲ میدان نفتی چنگوله و چشمه خوش، امضا شد.

میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در۵۰ کیلومتری جنوب ‌شرق شهر مهران و در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری خط مرزی ایران و عراق (از طرف غرب و شمال غرب) و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد.

میدان نفتی چشمه‎خوش نیز در منطقه دشت عباس استان ایلام، در فاصله ۵۲ کیلومتری از جنوب شهرستان دهلران و ۷۰ کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک واقع شده است. بهره برداری از این میدان سال ١٣۵۴ آغاز شده است و از میدان های تحت مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به ‎شمار می‎رود.

زنگنه پیش از امضاء این یادداشت‎تفاهم در دیداربا نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: با امضای این تفاهم‎نامه، تعداد میدان‎هایی که مطالعه آن به شرکت‎های روسی سپرده شده است به هفت میدان می رسد و به این ترتیب روسیه بیشترین سهم را در مطالعه میدان‎های نفتی ایران دارد.

زنگنه همچنین نقش سازنده روسیه را در بازگردندان ثبات به بازار نفت قابل تحسین دانست و ادامه داد: در این زمینه تماس سران ۲ کشور تعیین کننده و بسیار تاثیرگذار بود.

وزیر نفت همچنین از نقش روسیه در راهبری مذاکرات کشورهای اوپک و غیر اوپک قدردانی کرد.
آقای زنگنه با بیان این‎ که شرکت‎های مختلف روسی در سطوح خوبی با شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه میدان های نفتی و بازیافت نفت مذاکره کرده‎اند، افزود: هم اکنون شرکت لوک‎ اویل برای مطالعه میدان‎های آبتیمور و منصوری، شرکت زاروبژنفت برای میدان‎های آبان و پایدار غرب و شرکت تات‎نفت برای توسعه میدان دهلران با شرکت ملی نفت ایران یادداشت‎تفاهم امضا کردند.

خروج از نسخه موبایل